دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۱۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
با وجود گرماي هوا و توقف فعاليت چند گالري در تهران، اين هفته نمايشگاه آثار پرويز كلانتري در گالري ساربان، بهنوش شريفي در گالري هما و شقايق عربي در گالري آن افتتاح مي‌شوند. نمايشگاه «مستند تهران» در گالري آران نيز با عكس‌هايي از كاوه گلستان و بهمن جلالي همچنان برپاست.

به گزارش خبرنگار شهر، بيست و يک ‌اثر از نقاشي دوره‌هاي مختلف پرويز کلانتري در كنار شش تا هشت اثر جديد، بعدازظهر فردا پنج‌شنبه 31 تيرماه در گالري «ساربان» رونمايي مي‌شود. اين نمايشگاه نقاشي‌ با سخنراني جواد مجابي، سعيد معيري‌زاده و پرويز كلانتري افتتاح خواهد شد.

بخشي از اين آثار با عنوان «خط و ربط»، آثاري ميني‌ماليستي هستند و در آن‌ها فقط و فقط يك خط ساده روي بوم كاه‌گل رسم شده است. اين خط، طرحي ساده شده از يك چشم‌انداز ايراني بر خشت خام را نشان مي‌دهد.

بخشي ديگر از اين آثار، رنگ نگين فيروزه را كه لعاب كاشي‌هاي ايراني است، روي خشت خام توصيف مي‌كند. اين مجموعه نيز با عنوان «خشت و كاشي» معرفي مي‌شود. آثار ديگري نيز در اين ميان هستند كه كلانتري در آن‌ها به ساختارشكني در نقاشي پرداخته‌ است و عمدتا كاه‌گلي هستند. يك نمونه از مجموعه «همراه با عشاير» نيز در اين نمايشگاه، نشانه‌اي از دوره‌اي ديگر از آثار كلانتري است. همچنين تعدادي از مجموعه «سقاخانه»، به همين منظور در ميان ديگر آثار وي به نمايش در خواهد آمد.
مجموعه نقاشي‌هاي «بهنوش شريفي» از روز جمعه اول مرداد ماه، در گالري «هما» به نمايش درمي‌آيد. بهنوش شريفي فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه سوره و متولد 1363 است . نقاش جواني که پس از حضور موفق در نمايشگاه منتخب نسل نو اين بار آثارش را به‌صورت انفرادي در گالري هما نمايش مي‌دهد .
افتتاحيه اين مجموعه جمعه اول مرداد 1389 ساعت 16 تا 20 خواهد بود و نمايشگاه تا روز 6 مرداد از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 براي بازديد داير است.
نمايشگاه مجسمه‌هاي «شقايق عربي» با عنوان «بوم‌هاي مچاله» نيز از روز جمعه اول مرداد ماه در نگارستان «آن» افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و نمايش آن تا روز سه‌شنبه 26 مرداد ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان مي‌توانند يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن كنند. همچنين نشست با هنرمند روز جمعه 15 مرداد ماه از ساعت 18 تا 20 در محل گالري به نشاني ونک، خيابان سئول، شماره 40 برپا خواهد شد.

در گالري آران اين هفته نيز نمايشگاه «مستند تهران» برپاست. اين نمايشگاه كه كه شامل عكس‌هايي از بهمن جلالي، كاوه گلستان، پيمان هوشمندزاده، رعنا جوادي، جاسم غضبان‌پور، آيدين رحيمي پورآزاد، مجيد بختياري وفا، مزدك عياري، تهمينه منزوي، مهدي وثوق‌نيا و محسن يزدي‌پور است، تا سه هفته اينده ادامه خواهد داشت. اين نمايشگاه قرار بود تا 6 مرداد داير باشد؛ ولي زمان آن يك هفته تمديد شده است. نمايشگاه «مستند تهران» توسط آرش حنايي گردآوري شده است.
گالري آران در خيابان خردمند شمالي، كوچه دي، شماره 9 واقع است.
گالري «راه ابريشم» نيز اين هفته ميزبان نمايشگاه «نيو فولدر 01» است كه هفته گذشته افتتاح شد و آرش فايض آن‌را گردآوري كرده است. اين نمايشگاه تا 4 مرداد از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 پذيراي بازديدكنندگان است.
در «نگارخانه 66» نيز نمايشگاهي به‌نام «she is a car» از فتوكلاژهاي الهه قدبيگي، هفته گذشته افتتاح شد و تا 6 مرداد ادامه دارد.

نگارخانه 66 در خيابان سميه، بين مفتح و رامسر، شماره 142 واقع است.

نمايشگاهي از آثار نقاشي «عبدالناصر فتي سلمان» هنرمند مسلمان فرانسوي با عنوان «بقايا و تازه‌ها» نيز از 26 تير در نگارخانه سينما آزادي برپاست و تا 25 مرداد به کار خود ادامه خواهد داد.


نگارخانه سينما آزادي در طبقه هشتم اين مجتمع فرهنگي و هنري، به نشاني خيابان شهيد بهشتي، نبش خيابان خالد اسلامبولي (وزرا) واقع است.

نظر شما