شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
در نشست تحليلي نقش منافقين عليه انقلاب اسلامي در عمليات مرصاد عنوان شد/
سردار ناصر شعباني در نشست تحليلي نقش منافقين عليه انقلاب اسلامي در عمليات مرصاد که عصر ديروز در فرهنگسراي پايداري بر گزار شد، انهدام سه روزه ارتش منظم منافقين را از نشانه‌هاي قدرت و توان رزمنده‌هاي ايراني دانست. به گفته وي اين توان اكنون بسيار افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار شهر، جانشين رييس دانشكده تربيت پاسدار دانشگاه امام حسين (ع) به تحليل و تبيين نقش منافقين عليه انقلاب اسلامي در عمليات مرصاد و اهداف و لايه‌هاي پيدا و پنهان اين عمليات پرداخت و گفت: در روزهاي پاياني جنگ صدام هواپيماهاي بي‌دفاع را مورد حمله قرار مي‌داد، حلبچه را بمباران و نيز تهران را تهديد به بمباران شيميايي كرد، در اين شرايط سخت امام راحل به دليل مصلحت نظام راضي به قبول قطعنامه 598 شد.


وي افزود: مرصاد نام عملياتي است که مرداد 1367 و در روزهاي پاياني جنگ تحميلي ميان عراق و ايران در گرفت. در اين جنگ كه نيروهاي نظامي موسوم به سازمان مجاهدين خلق(منافقين) نيز شركت داشتند. اما خوشبختانه در عرض سه روز، رزمندگان ايراني به پيروزي رسيدند و ارتش منظم منافقين را در هم كوبيدند.
قطعنامه در تاريخ 28 تير سال 67 صورت گرفت و سه روز بعد يعني در روز 31 تيرماه صدام دوباره به ايران حمله كرد و پس از عمليات مرصاد در تاريخ سوم مردادماه در روز نهم مرداد جنگ پايان يافت.
وي با بيان اينكه در اين عمليات نيروهاي منافقين با همدستي نيروهاي صدام تا منطقه چهارزبر در 34 کيلومتري کرمانشاه پيشروي کرد، تصريح كرد: نطفه سازمان منافقين در سال 44 توسط سه نفر (اصغر نيك‌بين، سعيد محسن و محمد حنيف‌نژاد) در زندان كه با هم براي مبارزه مسلحانه با رژيم بيعت كردند، بسته شد. اين افراد ابتدا خوب عمل كردند ولي با ورود عقايد كمونيستي وارد سيستم منافقين شدند.
شعباني با بيان اينكه منافقين در سال‌هاي پاياني جنگ ارتش نامنظم را رها كرد و با آموزش، جذب نيرو، نفوذ در داخل تشكيلات و شناسايي افراد به يكباره تغيير كرد و قدرتمند شد، گفت: در عمليات مرصاد يا به تعبير خودشان (فروغ جاويدان) دو هزار و 536 نفر از منافقين به هلاكت رسيدند.
وي در بيان موارد موثر در ناكامي عمليات فروغ جاويدان، افزود: سپاه پاسداران و توانمندي‌هاي و قابليت‌هاي آن، نقش حضور نيروهاي داوطلب مردمي (بطلان تئوري فوكو)، نقش واحدهاي هوانيروز و نيروي هوايي، ويژگي تخصصي رهبري سازمان در چگونگي ناكامي عمليات، تاثيرپذيري از اخبار غلط به رهبران سازمان در چگونگي ناكامي عمليات و تاثير جغرافيايي محور عمليات بر استراتژي عملياتي سازمان مجاهدين از عوامل شكست اين عمليات محسوب مي‌شود.
شعباني در پايان به عمليات دستگيري عبدالمالك ريگي اشاره كرد و اظهار داشت: بازگرداندن شهرام اميري به ايران، دستگيري علي اشتري، عبدالحميد و عبدالمالك ريگي و نيز دستگيري شهرام جزايري در آن‌سوي مرزها ريشه در توانمندي و اقتدار نظامي و امنيتي است. اين عزت و سربلندي مديون لطف خدا است.


نشست تحليل جريان منافقين عليه انقلاب اسلامي در عمليات مرصاد عصر روز گذشته 30 تيرماه ساعت 18 در فرهنگسراي پايداري برگزار شد.

نظر شما