دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: ايران در توليد فيلم مقام سيزدهم دنيا را دارد.

به گزارش شهر از تبريز ،به نقل ازروابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، جواد شمقدري در نشست مشترك با هنرمندان سينما در تبريز، اظهار داشت: حجم توليد فيلمهاي داخلي نسبت به سطح جهاني از جايگاه خوبي برخوردار است به خصوص در زمينه فيلم كوتاه از شاخص ترين كشورها هستيم.

 

وي افزود: در كشور 100 هزار فيلمساز و 400 كارگردان وجود دارد كه تعدادقابل توجهي را شامل مي شود كه در اين ميان، فعاليت هاي كارگردانان زن در ايران نسبت به سطح جهاني بالاتر است.  

 

شمقدري همچنين خاطرنشان كرد: نقاط ضعف حوزه سينما و فيلم در وزارت شناسايي و راهكارهاي آنها جهت رفع آماده شده است.  

 

وي با اشاره به اينكه سينما پيش قراول در توسعه فرهنگي كشور است افزود: در جهت افزايش تعداد مخاطبان سينما و ارتقاي كيفيت سالن هاي سينما نيز وزارت اقدامات ارزشمندي را آغاز كرده است.  

 

معاون سينمايي وزارت ارشاد با اشاره به ديگر مزيت هاي سينماي ايران، گفت: مركز فيلم خانه ملي ايران جزو شاخص ترين ها در دنيا بوده و از كيفيت مناسبي برخوردار است.  

 

وي تعداد جشنواره هايي را كه سالانه در ايران برگزار مي شود 40 جشنواره فيلم عنوان كرد و افزود: اين تعداد تا 500 جشنواره فيلم كوتاه و بلند در موضوعات مختلف و آزاد در كشور قابل افزايش است.  

 

شمقدري همچنين با اشاره به حمايت معاونت سينمايي وزارت از توليدات داخلي در جهت توسعه فرهنگي، ايجاد مركز عرضه فيلم  ايراني  را ضروري دانست.  

 

معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديشب جهت شركت در اختتاميه چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت در تبريز بسر مي برد و تاكنون با استاندار آذربايجان شرقي ديدار و از سينماهاي فلسطين،‌فرهنگيان،‌قدس و 29 بهمن تبريز بازديد كردند.  

 

چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت با معرفي آثار برتر و برگزيده عصر امروز در مجتمع سينمايي 22 بهمن تبريز به پايان مي رسد.    

نظر شما