يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص الزام دولت به تامين و تهيه سوخت رآكتور
خطيب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص الزام دولت به تأمين و تهيه سوخت رآكتور و غني‌سازي اورانيوم با غناي 20 درصد، گفت اين موضوع نشان‌دهنده حفظ عزت اسلام از سوي مجلس شوراي اسلامي و وكلاي ملت در قوه مقننه است.

به گزارش " شهر " آيت‌الله جنتي خطيب امروز نماز جمعه تهران طي سخناني با اشاره به پيام رهبر انقلاب در خصوص حادثه تروريستي زاهدان يادآور شد: رهبر انقلاب چند نكته را در پيامشان مطرح كرده‌اند يكي اينكه جمهوري اسلامي ايران اجازه نخواهد داد كه اين افراد تروريست به اهداف شومشان برسند و امكان ندارد كه جمهوري اسلامي خواب و خام باشد و دشمن را نشناسد و مجال به دشمن بدهد تا هر كاري را كه دلشان خواست، انجام دهند. دشمنان بايد بدانند كه اين‌گونه نيست و ما از رسيدن آنها به اهدافشان جلوگيري مي‌كنيم.

 

امام‌جمعه موقت تهران همچنين گفت: رهبر انقلاب در بخش ديگري از پيام شان فرمودند "مسئولان دستگاه‌هاي 3 قوه بايد اين موضوع را پيگيري كنند "، بنابراين بايد همه عوامل اين حادثه تروريستي را شناسايي كنند تا به مجازاتشان برسانند و بايد با اين عوامل با قاطعيت برخورد شود.

 

وي با تأكيد بر اينكه بايد با برهم‌زنندگان امنيت كشور با قاطعيت برخورد شود، متذكر شد: آحاد مردم نيز در قبال اين مسئله موظفند و بر همه مسلمانان واجب است كه با اين مولود شوم كه مصداق بارز مبارزه با خدا و رسول است، مقابله كنند؛ يعني همه مردم تكليف دارند.

 

به گفته آيت‌الله جنتي، رهبر انقلاب همچنين در پيامشان اضافه كرده‌اند كه روشنفكران و دانشگاهيان در اين زمينه وظايف سنگين‌تري بر عهده دارند.

 

امام‌جمعه موقت تهران درخصوص حادثه تروريستي زاهدان اظهار داشت: حادثه تروريستي زاهدان مردم عزيز كشورمان را مصيبت‌زده و داغدار كرد چرا كه بيش از 300 نفر از هموطنانمان در اين حادثه به دست اشرار آمريكايي شهيد و يا مجروح شدند.

 

وي در ادامه ياد شهيد گلداوي يكي از شهداي حادثه زاهدان را گرامي داشت و دعا كرد كه خداوند روح اين جوان را با حضرت علي‌اكبر (ع) محشور فرمايد.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: حادثه تروريستي زاهدان، فاجعه بسيار تلخي بود و مقام معظم رهبري نيز در پيامشان همه مطالب را در اين زمينه بيان فرمودند. هم فلسفه و هم هدف عنوان كردند و هم عوامل اصلي حادثه را كه آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي بود را گفتند كه هيچ شكي در اين موضوع وجود ندارد و هدف آنها نيز ايجاد تفرقه بين شيعه و سني است.

 

وي ادامه داد: تروريست‌ها خواهان بر هم زدن وحدت جامعه اسلامي هستند چرا كه آنها مي‌دانند رمز پيروزي انقلاب اسلامي "وحدت " مردم بوده است و همانطور كه امام‌خميني (ره) نيز در وصيبت‌نامه‌شان به اين موضوع اشاره فرمودند، "وحدتگ رمز پيروزي است.

 

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه دشمنان وحدت شيعه و سني را هدف‌گيري كرده‌اند، گفت: جنايتكار اصلي در خصوص حادثه تروريستي زاهدان مشخص است و 2 فردي هم كه قصد ورود به مسجد را داشتند نيز عوامل آنها هستند كه در واقع اين عوامل دنباله‌هاي ريگي هستند كه اين حركات انتحاري را در دستور كار دارند. البته بسياري از نقشه‌هاي آنها تاكنون كشف و خنثي شده است و اميدواريم انشاء‌الله مابقي اين حركات نيز خنثي شود .

 

وي در عين حال به ريگي سركرده گروهك تروريستي زاهدان اشاره كرد و اظهار داشت: ريگي پس از دستگيري اعترافاتي كرد و آبروي آمريكايي‌ها را برد اما براي آمريكا آبرو مطرح نيست.

ريگي در اعترافاتش گفته كه با آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در ارتباط بوده و از آنها دستور مي‌گرفته و از سوي آنها كمك و حمايت مي‌شده است.

 

آيت‌الله جنتي ادامه داد: از آمريكايي‌ها و تروريست‌ها مي‌پرسم كه در طول اين 31 سال شما چه نفعي از ترور برده‌ايد و ما چه ضرري كرده‌ايم؟ هر جا شهيد داده‌ايم به نفع‌مان شده است و هر جا شما ترور كرده‌ايد، به ضررتان تمام شده است. شما چه هدفي از اين كار داريد؟

 

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه به اين اقدام ترور كور مي‌گويند يعني بي‌هدف، به طرح سؤالي در اين زمينه پرداخت و يادآور شد: در كدام كشور تروريست‌ها توانسته‌اند حكومت را در دست گيرند؟ اين چه وضعيتي در عراق و افغانستان است؟ گويا اصلاً وظيفه عده‌اي "آدم‌كشي " شده است و اصلاً هدف آنها "آدم‌كشي " است و هدف اربابان آنها نيز "ايجاد اختلاف و در نتيجه آن تضعيف كردن قدرت‌ها " است، اما به كوري چشم شما در كشور ايران قدرتي به نام "جمهوري اسلامي " به وجود آمده كه اگر شما همه نيروهايتان را هم بريزيد با اين قدرت نمي‌توانيد مقابله كنيد.

 

امام جمعه موقت تهران بر همين اساس اعلام كرد: شما بخواهيد، چه نخواهيد قدرت‌هاي سلطه‌گر غربي رو به زوال هستند و جمهوري اسلامي ايران رو به صعود و قوت است.

 

وي در ادامه به مصوبه اخير مجلس در خصوص الزام كردن دولت به تأمين و تهيه سوخت رآكتور و غني‌سازي اورانيوم با غناي 20 درصد اشاره كرد و ضمن تشكر از مجلس شوراي اسلامي به دليل اين مصوبه، متذكر شد: اين مصوبه نشان‌دهنده اين است كه دولت و مجلس و همه مردم به يك سمت حركت مي‌كنند و همه در يك جهت پيش مي‌روند.

 

به گفته آيت‌الله جنتي، در اين مصوبه مجلس آمده است "كشورهايي كه بخواهند از هواپيماها و كشتي‌هاي ايراني بازرسي كنند، بايد با اين كشورها مقابله به مثل كنيم "، اين تهديد بسيار جدي بود كه بايد عملي شود كه انشاء‌الله عملي نيز مي‌شود، اين موضوع نشان‌دهنده حفظ عزت اسلام از سوي مجلس شوراي اسلامي و وكلاي ملت در قوه مقننه است كه البته شأن نمايندگان نيز همين است و زماني كه مي‌بينند جمهوري اسلامي در حال ضربه خوردن است، سريعاً جلوي اين ضربه را مي‌گيرند.

 

امام جمعه موقت تهران در عين حال به 5 مرداد سالروز تأسيس نماز جمعه در تهران كه به امامت آيت‌الله طالقاني اقامه شد، اشاره كرد و گفت: نماز جمعه ظرفيت بسيار بالايي دارد، خداوند روح امام را شاد فرمايد كه دستور دادند نماز جمعه برقرار شود.

 

وي ادامه داد: نماز جمعه نشان‌دهنده وحدت مردم با نظام است و مركزي است براي تزريق معارف اسلامي، براي بصيرت‌بخشي به مردم، نماز جمعه نقش بي‌نظيري براي اهداف سياسي و عبادي خود دارد كه با هيچ مسئله ديگري قابل مقايسه نيست.

 

به گفته آيت‌الله جنتي، از اول اسلام تاكنون نماز جمعه محل تصميم‌گيري بوده است و ظرفيت بسيار بالايي دارد كه تاكنون نيز از آن به درستي استفاده شده است و از اين پس نيز بايد بيشتر استفاده شود.

 

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه به روز جوان و تولد حضرت علي‌اكبر اشاره كرد و گفت: حضرت علي‌اكبر يعني الگويي از پيامبر، شبيه‌ترين مردم به پيامبر بوده است.

 

شهداي ما بلاهاي گوناگوني را براي عزت روزافزون نظام و آرامش خاطر نسل آينده كشورمان تحمل كردند، از اين رو بايد قدر آنها را كه خدمت بسيار بزرگي در حق اسلام، نظام، انقلاب و كشور انجام دادند بدانيم و راهشان را ادامه دهيم.

 

آيت‌الله جنتي همچنين به موضوع صرفه‌جويي و اصلاح الگوي مصرف در كشور اشاره كرد و گفت: چرا بايد اسراف كنيم، اگر ما ملي باشيم اسراف به سلامت جامعه ضرر مي‌زند و اگر ديني باشيم اسراف گناه كبيره است و خداوند نيز فرموده است كه مسرفين را دوست نمي‌دارد.

 

نظر شما