يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
رئيس‌جمهور با اشاره به سناريوي جديد غرب اعلام کرد: آنها با برخي نيز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضاي سنگيني را به قول خودشان عليه ما در دنيا ايجاد کنند و در اوج فشارها به يکي دو کشور خاورميانه که دوست ما هستند با کمک صهيونيست‌ها حمله نظامي کنند تا به خيال خودشان توقف و ضعفي در اراده ملت ايران ايجاد شود.

دکتر محمود احمدي‌نژاد جمعه شب در اختتاميه جشنواره ملي جوان ايراني اعلام کرد: سناريوي جديدي را غرب به نويسندگي و کارگرداني آمريکا عليه ايران تهيه کرده است که اين سناريو توسط رئيس‌جمهور روسيه کليد خورده است.

 

وي با بيان اينکه دشمنان يک طراحي جنگ رواني و شيطنت عليه جمهوري اسلامي ايران کرده‌اند، گفت: آنها با برخي نيز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضاي سنگيني را به قول خودشان عليه ما در دنيا ايجاد کنند، ‌فشار بياورند، فشار را به اوج برساند و در اوج اين فشارها به يکي دو کشور خاورميانه که دوست ما هستند با کمک صهيونيست‌ها حمله نظامي بکنند تا به خيال خودشان يک توقف و ضعفي را در اراده ملت ايران ايجاد کنند.

 

رئيس جمهورافزود: در حقيقت اين سناريو را رئيس‌جمهور روسيه در جمع سفراي اين کشور با اعلام اينکه تا دو سال ديگر ايران به بمب اتم دست پيدا مي‌کند کليد زده است.

 

وي در عين حال تصريح کرد: ملت ايران و ملت روسيه دوست هستند و علاقه داريم که اين دوستي ادامه پيدا کند ولي حرفي که رئيس‌جمهور روسيه زد کليد زدن آگهي تبليغاتي نمايشنامه اي بود که آمريکا مي‌خواهد عليه ايران اجرا کند.

 

احمدي نژاد با بيان اينکه اين نمايشنامه به نويسندگي و کارگرداني آمريکا است، ولي متاسفانه برخي از روي بي‌اطلاعي و يا تحليل غلط دارند در اين نمايشنامه عليه منافع خود بازي مي‌کنند گفت : سئوال اين است که چرا رئيس‌جمهور روسيه بايد در نمايشنامه آمريکايي‌ها بازي کند؟، آنها در واقع سناريوي جنگ پيچيده‌اي را طراحي کرده‌اند تا عليه ما اجرا کنند و برخي نيز در داخل دنبال آن را بگيرند.

 

وي با تاکيد براينکه آمريکا و متحدانش همگي جمع شوند، قدرت تبليغاتي‌شان را نيز بسيج کنند نخواهند توانست که ملت ايران را سر سوزني از مواضع خود و حقش وادار به عقب‌نشيني کنند، گفت: ولي من تعجبم اين است که چرا برخي خود را براي هزينه‌هاي آمريکا هزينه مي‌کنند؟ آمريکايي‌ها عادت دارند که از جيب ديگران هزينه‌ خود را بپردازند.

 

رئيس‌جمهور در ادامه با طرح اين سئوال که چرا رئيس‌جمهور روسيه در اين نمايشنامه مشارکت مي‌کند؟، عنوان کرد: البته حرف‌هايي که زده مي‌شود ارزش حقوقي ندارد، ملت ايران ملتي ريشه‌دار است و از موضع اقتدار صحنه را نگاه مي‌کند. آنها مي‌آيند در صحنه اقداماتي را انجام مي‌دهند تا بر روي اراده ملت ايران اثر بگذارند، ولي آن‌ها موفق نمي‌شوند. ملت ايران صدها نمايشنامه تبليغاتي آمريکا را با اراده خود در هم خواهد شکاند.

 

وي همچنين با بيان اينکه جزئيات بيشتري از اين نمايشنامه تبليغاتي غرب و اينکه اين سناريو کجا کليد خورده و چه کساني در پي آن هستند را در آينده اي نزديک اعلام خواهد کرد، گفت: به لطف خداوند اين سناريو در اختيار ماست، گرچه آنها فکر مي‌کنند اين سناريو فوق سري است.

 

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش دوره جواني را دوره انتخاب، هدف‌گذاري و شتاب‌گيري توصيف کرد وافزود: دوره ميانسالي و بعد از آن اگر خيلي هنر کنيم دوره تثبيت دستاوردهاي دوره جواني است چرا که در دوره ميانسالي و بالاتر جهش‌ها و تغيير افق نگاه‌ها کمتر اتفاق مي‌افتد.

 

وي با بيان اينکه به هر ميزان و به طور حقيقي در هر يک از اين جهات حرکت کنيم، جهان هم در وجود ما متجلي خواهد شد بنابراين بايد همه علم و زيبايي را هدف‌گذاري کنيم، گفت: دراين ميان کسي خسارت مي‌کند که به بخشي از ويژگي‌ها قانع شود.

 

رئيس جمهورخاطرنشان کرد: دوره جواني دوره شتابگري است در ميانسالي و بالاتر از آن اگر با سرعت حرکت مي‌کنيم در اين است که در جواني شتاب گرفته‌ايم بنابراين چقدر خوب است که در جواني سرعت بي‌نهايتي بگيريم هرچند ممکن است بگويند نشدني است درحالي که شدني است و اين را خدا قرار داده و شرط آن وارد شدن از راهش است.

 

وي با اشاره به به اينکه همه ما در دوره جواني که دوره آرزوهاي بلند است آرمان‌هايي را در ذهنمان ترسيم کرده و بسيج مي‌شويم تا آنها محقق شود و همه آرزوها در دو حالت فردي و اجتماعي خلاصه مي‌شود که اينها لازم و ملزوم هم هستند، گفت: نمي‌شود در يک جامعه رو به انحطاط فردي خود را به سادگي به اوج برساند چرا که فرد و جامعه با هم و مکمل هم هستند.

 

احمدي نژاد در ادامه به ويژگيهاي منحصر به فرد حضرت علي‌(ع) اشاره کرد وافزود: فرض کنيد امروز اميرالمؤمنين علي‌(ع) در ميان ما حاضر مي‌شدند و سؤال مي‌کردند از من هرچه مي‌خواهيد بپرسيد. به نظر بنده حداقل سؤال‌هايي که مي‌کرديد اين بود که پرده را کنار بزنيد تا حقايق عالم و همه عشق و زيبايي را تجربه کنيم و علم تصرف بر همه هستي را بدست آوريم بنابراين در جامعه‌اي که مطالباتش اين است فرصت و زمينه شکوفايي بيشتر از زمان جامعه‌اي است که دغدغه آن تعداد موهاي سر يک فرد است.

 

وي رسيدن به جامعه‌ ايد‌ه‌ال را نيازمند وجود راهبر و راهنما دانست و گفت: بدون انسان کامل راه براي دست‌يابي انسان به قله‌هاي عشق، پاکي و قدرت باز نخواهد شد.

 

رئيس جمهور با اشاره به اينکه نقش انسان کامل اين است که آدم را گام به گام به سمت افق بالاتر مي‌برد و با برطرف کردن محدوديت‌ها گره‌هاي ذهني را باز مي‌کند و او تجلي عشق، علم و حکمت است، هدف را ساختن جامعه‌اي دانست که همه عاشق، عالم، حکيم و قادر بوده و جلوه اسماء و صفات خداوند باشند و افزود: زيباترين زندگي، زندگي‌اي است که در راه برپايي آن جامعه سعادتمند صرف شود.

 

وي با بيان اينکه در طول تاريخ دوره جواني و جوانان موتور حرکت و پيشگام حرکت بشريت براي تحقق آن قله بوده‌ و هستند تصريح کرد: دوره جواني، دوره تصميمات بزرگ است بنابراين چقدر خوب است که اين تصميمات، تصميمات بزرگي باشد.

 

احمدي نژاد با اعلام اينکه از آنجايي که بنده تقريبا همه فرهنگ‌هاي دنيا را ديده و مطالعه کرده‌ام، امروز به فضل خدا جوانان ايران‌زمين بيدار، هوشيار، پاک، مؤمن و آرماني هستند، گفت: البته اين به معني نبود مشکل و ضعف نيست. اگر 1400 سال پيش را با الان و آينده مقايسه کنيد خواهيد ديد که ما در مسير حرکت رو به کمال هستيم.

 

وي افزود: هرجاي ايران که مي‌رويد درحال شکوفايي است و جوانان ايران نه تنها موتور حرکت ايران بلکه موتور حرکت کل بشريت به سمت قله‌هاي کمال هستند.

 

رئيس جمهور ساختن ايران ماموريت تاريخي عنوان کرد و افزود: هرچند ساختن ايران به تعهد بر اين موضوع نگاه ناسيوناليستي و تعصب براي قوم ايراني نيست بلکه امروز نام ايران در جهان مترادف با عزت، عدالت، پاکي، ظلم‌ستيزي، عشق و محبت به همه ملت‌هاي جهان است.

 

وي يادآور شد: وقتي در دنيا اسم ايران را مي‌بريم يک جغرافيا و مرز سياسي نيست بلکه امروز ايران يک فرهنگ حيات حقيقي و زندگي با نشاط است که بايد آنرا بسازيم و اين ساختن ايران خدمت به کل بشريت است.

 

احمدي‌نژاد با بيان اينکه دنيا منتظر جوشش يک فرهنگ و راه جديد است، خاطرنشان کرد: دنيا منتظر معرفي يک آرمان و مکتب جديد است و همه متفکرين و عدالتخواهان دنيا به اين نتيجه رسيده‌اند که تنها نقطه اميد براي اين راهنمايي، پيش‌قراولي و الگوسازي ايران است و اين فخر فروشي نيست.

 

وي افزود: آنهايي صدها ميليون بشر را به استثمار و استعمار کشيدند نمي‌توانند راهنماي بشر به سمت قله کمال باشند. اما ملتي که در دامن خود فردوسي، سعدي، سنايي و ابن‌سيناها و در دوره ما جوانان مؤمن و شجاع را تربيت مي‌کند، اوست که مي‌تواند راهنما و پيش‌قراول بشر به سمت قله کمال باشد.

 

رئيس جمهور با بيان اينکه بايد ايران را با ايمان بسازيم، گفت: ملت ايران در طول تاريخ ملتي مؤمن و موحد بوده است که اين جزء افتخار ما بوده است.

 

وي اظهار داشت: اين کشورها مي‌خواهند با اختاپوس و رمالي ذهن مردم را سازمان دهند درحالي که اشتباه است.

 

وي گفت: بايد با ايمان ايران را بسازيم چرا که بدون ايمان همه نور و عظمت ملت ايران زايل خواهد شد.

 

احمدي نژاد ساختن ايران را نيازمند داشتن اميد، عشق و ايمان دانست و تاکيد کرد: امروز جوانان ما سرشار از ايمان، اميد و عشق هستند.

نظر شما