يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
با آن‌كه يك گروه آلماني و دو گروه فرانسوي در جشنواره سيزدهم تهران- مبارك حضور دارند، يك گروه آلماني و يك گروه فرانسوي ديگر از شركت در جشنواره بازمانده‌اند.

 به گزارش خبرنگار شهر، گروه نمايش «سالتولمنتو» از آلمان به دليل تأخير تعدادي از عوامل نمايش به ايران نرسيد. همچنين گروه نمايش عروسكي ميداني " كنسرت كهكشاني ققنوس باستا" به نويسندگي و كارگرداني دومينك بولار از فرانسه به دليل منقضي شدن مهلت گذرنامه يكي از بازيگران كه در فرودگاه شارل دوگل پاريس نتوانست سوار هواپيما شود، و گروه نتوانست به تهران بيايد.


گروه نمايش سالتولمنتو، يكي از گروه‌هاي آلماني حاضر در جشنواره علي‌رغم حضور زودهنگام تعدادي از عوامل اجرايي از جمله تكنسين‌هاي فني و دكور قبل از شروع جشنواره و ارسال دكور به ايران به دليل جاماندن از هواپيما از اجرا در جشنواره بازماند. البته در خبر قبلي اعلام شده بود كه به دليل اعتصاب كاركنان هواپيمايي آلمان اين گروه آلماني موفق به پرواز به سوي تهران نشده‌ است.
اين گروه صبح روز جمعه با حضور در دفتر امور بين‌الملل جشنواره ضمن پوزش از مشكل پيش آمده، ابراز تأسف كرد. در اين راستا ستاد برگزاري جشنواره نيز گروه انگليس را با نمايش آخرين پناهگاه به كارگرداني «اشلي دين» جايگزين آن كرد.

نمايش آخرين پناهگاه كه قرار است از يكشنبه 3 مردادماه در تالار چهارسو به روي صحنه برود، اجراي خود را درتالار قشقايي در روز 2 مردادماه آغاز مي‌كند. اين گروه تا پايان جشنواره نيز هر روز اجرا خواهد داشت.
بنابر اين گزارش از آلمان گروه نمايش عروسكي- ميداني «ايومل» به كارگرداني ميشائيل ماكس ابرت و از فرانسه گروه تئاتر كاغذي «رابينسون كروزو» به كارگرداني آلن لكوك اجراهايي موفق را در روزهاي گذشته پشت سر گذاشته‌اند. همچنين گروه نمايش عروسك غول‌پيكر با كارگرداني ماري فلور فوئنتس از فرانسه موفق به ساخت «مبارك» غول پيكر و اجراي آن در روز افتتاحيه و به نمايش درآوردن آن در روزهاي جشنواره شده‌اند.

نظر شما