يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۱۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷
معاون مركز مديريت بيمار‌هاي وزارت بهداشت با تأكيد بر اين كه «چنانچه فردي نوبت سوم واكسن هپاتيت B را دريافت نكند، ايمني كافي نسبت به اين بيماري ندارد»، از آغاز انجام آخرين نوبت واكسيناسيون متولدان سال 71 طي امروز خبر داد و اعلام كرد كه اين مرحله تا 15 مردادماه ادامه دارد.

دكتر سيد محمود نبوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار "شهر" به اين نكته اشاره كرد كه تزريق مرحله سوم واكسن هپاتيت B، بدن فرد را بيش از 10 سال نسبت به اين بيماري، ايمن مي‌كند و بر اين اساس به تمامي افرادي كه دو نوبت قبلي واكسن را طي سال گذشته دريافت كرده‌اند، توصيه مي‌كنيم با مراجعه به به پايگاه‌هاي بهداشتي نوبت آخر واكسن را نيز تزريق كنند.

 

وي گفت: بر اين اساس از آنجا كه به منظور حصول ايمني کامل در برابر بيماري هپاتيت B، دريافت هر سه نوبت واکسن ضروري است، چنانچه واجدان دريافت واکسن در سفر هستند، مي‌توانند با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر نسبت به دريافت واکسن در هريک از مراکز بهداشتي درماني کشور اقدام کنند.

 

نبوي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا واكسن‌هاي مورد استفاده وارداتي هستند يا خير؟»، اظهار كرد: واكسن تزريقي هپاتيت B توليد انستيتوپاستور ايران است و به حد كافي هم در كشور وجود دارد.

 

وي همچنين تأكيد كرد: براي افرادي كه شغل آنها به نوعي با خون سر و كار دارد مانند پزشكان و دياليزي‌ها و خانواده مبتلايان به ايدز و هپاتيت، تزريق اين واكسن توصيه مي‌شود.

نظر شما