دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۵۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
در پي‌ كم شدن سهميه بليت خبرنگاران صورت گرفت:
انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر در پي شيوه جديد برخورد مركز هنرهاي نمايشي با خبرنگاران و منتقدان حوزه تئاتر، با انتشار نامه‌اي سرگشاده به ايرج راد مدير عامل تئاتر واكنش نشان داد و از سوي ديگر روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي نيز با انتشار جوابيه‌اي پاسخ بخشي از اين نامه را كه مرتبط با ارتباط خبرنگارن و منتقدان تئاتر با مجموعه تئاتر شهر بوده، داده‌است.

به گزارش خبرنگار شهر، اين برخورد در حالي صورت گرفت كه در سال 83 و در زمان رياست خسرو نشان نيز چنين برخوردي شد و خيلي سريع به حالت معمول خود برگشت. در اين گزارش ابتدا واكنش انجمن منتقدان ونويسندگان خانه تئاتر و سپس جوابيه روابط عمومي مركز را خواهيد خواند:

انجمن منتقدان خانه تئاتر در ابتداي نامه‌ سرگشاده خود مي‌نويسد:نمي دانيم خبر داريد يا نه؛ مدتي است صفحات هفتگي تئاتر در روزنامه‌ها بنا به تصميم شوراي سردبيري‌شان يكي پس از ديگري در حال تعطيلي است؛‌ تعداد خبرنگاران فعال حوزه تئاتر در حال كم و كمتر شدن است؛ خيلي ها در اين بين مهاجرت كرده‌اند؛ آنها هم كه مانده‌اند با بي حرمتي‌ها دست به گريبانند؛‌ في‌المثل در همين جشنواره اخير نمايش عروسكي تهران – مبارك، بر خلاف روال سال‌هاي گذشته كه منتقدان و خبرنگاران كارت اختصاصي جشنواره دريافت مي‌كرده‌اند، امسال به جاي كارت كه نشان دهنده همكاران محترم‌مان بود، تعدادي بليت به برخي از آنها اهدا شد كه بتوانند با اين بليت‌هاي اهدايي،‌ تعدادي از آثار – و نه عمده آنها – را ديدن كنند.

 

اين انجمن مي‌افزايد: ماجرا به همين جا ختم نمي شود؛ رئيس مركز هنرهاي نمايشي در اقدامي كم سابقه، به طور مستقيم در مكاتبه‌اي با مدير روابط عمومي مجموعه تئاتر شهر، دستور كاهش سهميه خبرنگاران از محل بليت نمايش‌هاي روي صحنه در اين مجموعه را صادر مي‌كند،‌ انگار عزمي در كار است تا حضور خبرنگاران در هر رويداد و محفل تئاتري به حداقل ممكن برسد.

 

در پايان اين نامه هم آمده است: اينكه اين ماجراها چه ارتباطي با شما دارد، پاسخ‌اش روشن است؛‌ در اين سالها هر بار كه صنف منتقد و خبرنگار در اعتراض به روش‌هاي سليقه‌اي مديران تئاتر لب به اعتراض گشود،‌ جز بي مهري و بي‌اعتنايي چيزي نديد. اكنون به عنوان آخرين كورسوي اميد، از شما به عنوان مدير عامل دلسوز خانه تئاتر كه مامن همه صنوف تئاتري هستيد انتظار واكنش سريع و صريح داريم. گمان نمي كنيم انتظار نابجايي باشد.

در اين رابطه نيز روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي پاسخ داده است: سهميه بليت براي خبرنگاران و منتقدان تئاتر براي ديدن نمايش‌هاي مجموعه تئاترشهر کاهش نداشته است.

در پاسخ همچنين آمده است : ضمن تشکر از تعامل سازنده و ارتباط مؤثر رسانه‌ها در رشد و تعالي هنر تئاتر، به اطلاع مي‌رساندكه دستورالعمل کاهش بليت براي تالارهاي مجموعه تئاترشهر صرفاً مربوط به ميهمانان و متقاضيان بليت‌هاي رايگان بوده است و اهالي مطبوعات و رسانه‌ها همچون گذشته با سهولت مي‌توانند از نمايش‌هاي مجموعه تئاترشهر ديدن کنند.

نظر شما