شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۵۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
گزارشي از برنامه‌ها و اتفاق‌هاي جشنواره تهران- مبارك/
در روزهاي پيش دو نمايش خياباني «ايومل» از آلمان و «كنسرت حشرات» از ايران بيشترين تاثير را بر مخاطبان جشنواره سيزدهم تئاتر عروسكي تهران مبارك گذاشته‌اند و با آن‌كه اجراي اين دو نمايش امروز و فردا ادامه دارد، در آخرين روز جشنواره، فردا دوشنبه، 5 مرداد 4 نمايش شاخص ديگر در جشنواره از كشورهاي ايران، هلند و انگلستان در بخش صحنه‌اي به صحنه خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار شهر، استقبال از دو نمايش «ايومل» و «كنسرت حشرات» به دليل ارتباط گرفتن آنها با تماشاگران است و فضاي باز تئاترشهر هم موجب مي‌شود كه بر تعداد تماشاگران افزوده شود و تبليغات مردم نيز كه هر شب بر تعداد تماشاگران افزوده است، خبر از ميزان تاثيرپذيري بالا از اين دو نمايش مي‌دهد.

 

در روز دوشنبه دو نمايش ايراني « براي سايه نوشتن‌ها» كار آزاده انصاري ساعت 17 و 19 به مدت يك‌ساعت در تالار قشقايي و «مبارك‌نامه» كار عادل بزدوده ساعت 17:30 و 19:30 به مدت 75 دقيقه در تالار گلستان اجرا مي‌شود.

 

همچنين در اين روز دو نمايش خارجي يكي از هلند به نام «شتاب» كار آناندا پويك ساعت 17:30 و 19:30 به مدت 50 دقيقه در تالار سايه و دومي از انگلستان به نام «آخرين پناهگاه» كار اشلي دين در ساعت 20:30 به مدت 110 دقيقه در تالار چهارسو به صحنه مي‌روند.

 

از ديگر نمايش‌هايي كه در روز آخر جشنواره به صحنه مي‌روند، مي‌توان به «روح لاغر هيولاي خانگي» كار علي نرگس‌نژاد در دو ساعت 16 و 18 به مدت 45 دقيقه در كارگاه نمايش، «آواي تار» كار فريبا دليري در دو ساعت 17 و 19 به مدت 60 دقيقه در تالار هنر، «گلين» كار محمدتقي اسماعيلي در ساعت 18 و 20 به مدت 50 دقيقه در تماشاخانه اردبيل، و «ملك خورشيد» كار محمد مصطفي كشتگر و حميده مقدسي در ساعت 17:30 و 19:30 به مدت 45 دقيقه در خانه نمايش اشاره كرد.

 

همچنين در تالار بوستان ساعت 18 و 20 «دختري با موهايي از جنس...» كار گلنوش طاهري به مدت 40 دقيقه، در تالار مهر ساعت 18 و 19:30 «تبسم سنگي» كار فاطمه صمصامي به مدت 35 دقيقه و در تالار مهر ساعت 18:30 و 20 «موهبت الهي» كار كوروش شمس به مدت 35 دقيقه اجرا مي‌شود.

 

همچنين در پي عدم حضور گروه نمايش «سالتو سمنتو» از آلمان، عوامل حاضر در ايران و كارگردان و بازيگر اصلي اين نمايش كه در آلمان به سر مي‌برند، طي نوشتن دو نامه جداگانه عذرخواهي خود را از تماشاگران و مسوولان جشنواره تئاتر عروسكي تهران مبارك اعلام كرده‌اند.

در بخشي از اين نامه به قلم كارين ارشينگ و فرانك زوهنل كارگردان و بازيگر آن نمايش مي‌خوانيم: «بيماري سبب شد از حضور در جشنواره باز بمانيم و از اين بابت شديدا ناراحت هستيم. مجددا عذرخواهي مي‌كنيم و اميدواريم كه جشنواره‌اي موفق داشته باشيد.»

نظر شما