يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
رئيس اداره جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداشت:
رئيس اداره جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداشت گفت:: آمارها نشان مي‌دهد پس از انقلاب بيشترين تولد در سال 65 و کمترين تولد در سال 79 رخ داده است.

به گزارش شهر، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت محمد اسلامي افزود: رکورد بيشترين ميزان تولد با 2 ميليون و 256 هزار نوزاد به  متعلق به سال 65 و کمترين تولد نيز با يک ميليون و 95 هزار نوزاد متعلق به سال 79 است.

 وي با اشاره به اينکه بررسي‌ها در سال 88 نشان داد در تمام استان‌هاي کشور رشد جمعيت مثبت بوده و در هيچ استاني مرگ و مير از مواليد پيشي نگرفته است، افزود: در سال 88 يک ميليون و 348 هزار تولد و در سال 87 يک ميليون و 300 هزار تولد ثبت شد که نشان دهنده سير صعودي مواليد در کشور است.

 اسلامي ادامه داد: به طور کل از سال 65 در کشور با کم شدن تدريجي تولدها مواجه هستيم و اين سير نزولي تا سال 82 ادامه داشت که از اين سال به بعد با افزايش ميزان تولدها رو به رو هستيم.

 وي افزود: هم اکنون اختلاف چشمگيري بين دختر يا پسر بودن نوزادان وجود ندارد و تعداد آنها مساوي است.

رئيس اداره جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداشت با اعلام اينکه منابع دسترسي به آمار درخصوص ميزان تولد، مرگ، ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال و نتايج سرشماري‌هاي مرکز آمار ايران است، گفت: پيش از اين سرشماري‌ها هر 10 سال يکبار انجام مي‌شد که پس از سرشماري سال 85 مقرر شد هر 5 سال يکبار سرشماري صورت گيرد و وزارت بهداشت در نظر دارد تا با همکاري مرکز آمار ايران برخي سؤالاتي را که مي‌تواند نتايج سرشماري در خصوص جمعيت، تولد و مرگ و ميرها را دقيق‌تر کند در پرسشنامه‌هاي سرشماري سال 90 بگنجاند.

 

نظر شما