شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۵۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
فرمانده انتظامي استان تهران خبر داد:
فرمانده انتظامي استان تهران با اشاره به مرحله ششم اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي گفت : برخورد با قاچاقچيان موادمخدر و مشروبات الکلي تشديد خواهد شد .

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، «سردار عليرضا اکبرشاهي» فرمانده انتظامي استان تهران صبح امروز طي يک نشست خبري با حضور خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود : از ابتداي سال جاري در طي 4 ماهه اول با انجام اقدامات اطلاعاتي 7 تن موادمخدر از قاچاقچيان و توزيع کنندگان موادمخدر کشف و ضبط و در طول اين مدت 40 باند بزرگ و مهم قاچاق مواد ، متلاشي و 745 نفر قاچاقچي و 60 نفر حمل کننده موادمخدر دستگير و از آنها 7 قبضه سلاح و 72 دستگاه خودرو سبک و سنگين توقيف شده است.

وي گفت : با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي از ابتداي امسال 213 نفر از اراذل و اوباش استان تهران دستگير که 76 نفر از آنها شاخص بوده که 28 نفر روانه زندان و مابقي با قرار وثيقه آزاد شده ولي همچنان تحت کنترل پليس بوده و به صورت هفتگي به کلانتري محل سکونت احضار شده و از آنان تعهد گرفته مي شود .

 

اکبرشاهي اظهارداشت : در طول اين مدت در مجموع تصادفات در تعداد کشته ها کاهش 5/2 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است .

 

وي همچنين به شناسايي و دستگيري يک سارق منزل در کرج اشاره کرد و گفت : درپي وقوع سرقت هاي منزل در منطقه مشخصي از کرج ، ماموران به بررسي موضوع پرداخته و با اخذ اظهارت مالباختگان مشخص شد سارق منزل با استفاده از خودرو پژو 206 اقدام به سرقت لوازم با ارزش منازل مي کند .

 

اکبرشاهي ادامه داد : باتوجه به اينکه تعدادي از مالباختگان موفق شده بودند چند رقم از شماره پلاک خودروي موردنظر را يادداشت کنند ، ماموران با بررسي هاي کارشناسي ، سرانجام موفق شدند صاحب خودرو را که متصدي يک بنگاه املاک در همان حوزه سرقت هاي منزل بود ، شناسايي کرده و در يک عمليات غافلگيرانه او را دستگير کنند .

 

فرمانده انتظامي استان تهران گفت : متهم دستگيرشده در ابتدا منکر سرقت ها بود ولي پس از اينکه مورد شناسايي چند نفر از مالباختگان قرار گرفت ، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت : هنگامي که صاحبان منازل جهت اجاره واحد مسکوني به بنگاه من مراجعه مي کردند با استفاده از کليدي که در اختيار داشتم ، کليد يدک درست کرده و پس از اينکه منزل موردنظر اجاره داده مي شد ، در يک فرصت مناسب وقتي که خالي از سکنه بود با استفاده از کليد تهيه شده ، وارد منزل مي شدم و لوازم با ارزش را به سرقت مي بردم .

 

گفتني است ، اين متهم به 60 فقره سرقت به شيوه مذکور اعتراف کرد و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد .

 

سردار اکبرشاهي در ادامه به اجراي مرحله ششم طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت برخورد با قاچاقچيان موادمخدر و مشروبات الکلي اشاره کرد و بيان داشت : ماموران پليس استان تهران با انجام 6 عمليات مختلف در سطح استان موفق شدند 6 باند قاچاق مشروبات الکلي را شناسايي و متلاشي کنند و در اين راستا 14 متهم دستگير و 6 دستگاه خودرو سبک و سنگين توقيف شد .

 

وي اضافه کرد : افراد دستگيرشده ، مشروبات الکلي خارجي را از غرب کشور به استان تهران انتقال داده و قصد داشتند به ساير استان ها قاچاق کنند که با اقدامات اطلاعاتي شناسايي و دستگير شدند .

 

اکبرشاهي تصريح کرد : از ابتداي سال جاري بيش از 25 ميليارد تومان انواع کالاي قاچاق و فرآورده هاي نفتي ، تجهيزات ماهواره ، مشروبات و سيگار کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 580 درصد افزايش وجود دارد .

 

فرمانده انتظامي استان تهران به شناسايي يک باند بزرگ قاچاق موادمخدر اشاره کرد و بيان داشت : اعضاي اين باند با انجام کارهاي اطلاعاتي سه ماهه شناسايي شده اند و در حاليکه قصد داشتند محموله سنگيني از موادمخدر را از استان هاي شرقي به استان تهران وارد کنند ، تحت کنترل نامحسوس قرار گرفتند و با شناسايي مسير انتقال مواد ، ماموران با هوشياريهاي لازم ، خودرو حامل مواد را به محض ورود به استان تهران شناسايي و با تعقيب آن در حاليکه اعضاي باند قصد داشتند محموله را در مکاني تخليه کنند ، با عمليات غافلگيرانه ماموران روبرو شده و همگي که شامل 4 مرد و 2 زن بودند ، دستگيرشدند .

 

وي ادامه داد : در بازرسي از خودرو بيش از يک و نيم تن انواع موادمخدر کشف و 4 دستگاه خودرو سبک و سنگين توقيف شد .

 

 

نظر شما