دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
در هم انديشي مديران ستادي و استاني بهزيستي مطرح شد؛
وزير رفاه و تامين اجتماعي تاكيد كرد كه مشكل مسكن، اشتغال، معيشت و تحصيلات مددجويان بهزيستي بايد به صورت جدي پيگيري شود.

 

 به گزارش " شهر " صادق محصولي در همايش هم انديشي مديران ستادي و استاني سازمان بهزيستي ضمن تبريك اعياد شعبانيه و نيمه شعبان گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان با معنويت بسيار وارد ماه خود سازي و بندگي خدا شويم.

 

محصولي ادادمه داد : وظيفه ما عمل در جهتي است كه در مديريت كارها، امام زماني عمل كنيم و در راس آن با عمل به توصيه امام زمان با پناه بردن به ولايت فقيه در زمان غيبت ايشان با توسل به كسي كه اهل درايت و تدبر باشد بر مشكلات و امور مديريت كنيم.

 

وي ضمن بيان اين كه گفتمان دهه چهارم انقلاب عدالت و گسترش آن است يادآور شد: بايد بدانيم كه رضايت امام زمان در اجرا و گسترش عدالت است و بايد اين امر را استراتژي زندگي خود كنيم.

 

محصولي با ياداوري هدف انقلاب اسلامي كه همان استكبار ستيزي و پافشاري بر روي حقوق مسلم است گفت: كشور ما ديگر تنها در ميان كشورهاي اسلامي شناخته شده نيست بلكه در دورترين كشورهاي جهان مانند كشورهاي آمريكاي لاتين نيز شناخته شده است.

 

وي افزود: در تمام كشورهاي جهان براي گسترش عدالت پافشاري مي كنند و روساي دولت انها نيز همان شعار رئيس دولت مارا در گسترش عدالت تكرار مي كنند كه اين همان صدور انقلاب اسلامي است كه امام راحل فرموده بودند.

محصولي يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد دولت را اجراي طرح تحول اقتصادي عنوان كرد و گفت: يكي از اين اقدامات مهم، هدفمند نمودن يارانه ها است و تلاش شده كه توزيع يارانه ها هدفمند باشد نه اين كه حذف شود.

 

وي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: در اين قانون يارانه ها به سه بخش تقسيم مي شود، 50 درصد از يارانه ها به مردم بازپرداخت مي شود، 30درصد در بخش توليد و صنعت كه شامل بسته هاي مختلفي مانند حمل و نقل، صنعت و معدن، كشاورزي و نفت، پالايشگاه و پتروشيمي صرف مي شود و 20درصد ديگر نيز براي هزينه هايي كه به دولت تحميل مي شود اختصاص مي يابد.

 

وي درباره نحوه بازتوزيع يارانه ها در بين مردم گفت: در مراحل اوليه اين 50 درصد درآغاز به صورت نقدي به مردم پرداخت مي شود . تمام كساني كه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر كرده اند ميتوانند در سايت www.refahi.ir شماره حساب خود را وارد كنند.

 

وي ادامه داد: اين طرح در 21 استان انجام شده است. كساني كه موفق به پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوار نشده اند يا هنوز شماره حساب خود را وارد اين پايگاه نكرده اند مي توانند تا 4 شنبه مي توانند در اين سايت ثبت نام كنند.

 

محصولي با تاكيد بر گسترش نظام تامين اجتماعي كشور گفت: بايد به سوي توانمند سازي در عرصه تامين اجتماعي برويم. بعضي افراد هنوز بيمه اجتماعي يا درماني ندارنديا خدماتي كه دريافت مي كنند در سطح مطلوبي نيست. افرادي كه تحت پوشش بهزيستي بودند اين سوال را داشتند كه آيا يارانه ها شامل اين گروه هم مي شود يا خير؟ كه بايد گفت بر اساس ماده 7 قانون هدفمند نمودن يارانه ها همه مردم از ان بهره مند شده و به مددجويان بهزيستي مبلغي بيشتري داده مي شود.

 

وزير رفاه و تامين اجتماعي از مديران زيرمجموعه وزارتخانه رفاه و تامين اجتماعي خواست در مديريت خود با بصيرت عمل كنند و در برخورد با جريانهاي ضد انقلاب و معاند هوشيار باشند چرا كه كساني هستند كه به دنبال ايجاد اختلاف در ميان نيروهاي انقلاب تحرك دارند.

 

صادق محصولي در همايش هم‌انديشي مديران سازمان بهزيستي كشور با اشاره به احداث 200 هزار واحد مسكوني براي مددجويان بهزيستي از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار، افزود: هركدام از اداره‌هاي بهزيستي در كشور حداقل 10 درصد سهميه خود را تا يك ماه آينده شامل مشخصات سرپرست خانوار، پيمانكار، قرارداد و حتي بلوك‌هاي تعيين شده مسكن‌هاي درحال احداث ارايه دهند.

 

وي با اشاره به اينكه مددجويان بابت احداث مسكن ياد شده، وجهي پرداخت نمي‌كنند، افزود: كل هزينه از طريق وام قرض‌الحسنه 20 ميليون توماني تامين مي‌شود.

 

وزير رفاه و تامين اجتماعي از خيرين كشور خواست تا در پرداخت اقساط وام قرض‌الحسنه مسكن مددجويان بهزيستي نيز همچون طرح‌هاي ديگر ياري‌رساني كنند.

 

محصولي در بخش ديگري از سخنانش همچنين درباره آن دسته از كساني كه بيمه نيستند و دفترچه ندارند نيز گفت: براي اين افراد بيمه ايرانيان تعريف شده و دولت تقبل كرده 5 درصد سهم بيمه آنها را به عنوان يارانه بدهد.

 

وي با بيان اينكه سهميه هر نفر در سال گذشته براي بيمه ايرانيان مبلغ هفت هزار تومان بود، گفت: امسال اين مبلغ هشت‌هزار و 500 تومان شده كه نصف آن را دولت پرداخت مي‌كند.

 

وزير رفاه خطاب به مسوولان بهزيستي گفت: اگر كسي اين رقم را نداشت، با مراجعه به شما و كميته امداد مي‌تواند از بيمه رايگان درماني برخوردار شود.

 

وزير رفاه و تامين اجتماعي در خصوص بحث اشتغال نيز گفت: در رابطه با اين بحث با وزير محترم كار جلساتي داشته‌ايم كه سهم خوبي از تسهيلات اشتغال به جامعه هدف بهزيستي كه همان مددجويان هستند سوق داده مي‌شود و اين موضوع در شرف نهايي شدن است اما جزييات آن را بعدا به اطلاع مي‌رسانيم.

 

صادق محصولي همچنين تاكيد كرد: مشكل مسكن، اشتغال، معيشت و تحصيلات مددجويان بهزيستي بايد به صورت جدي پيگيري شود.

 

وزير رفاه همچنين به مسوولان بهزيستي گفت كه فقط به دستورالعمل‌ها بسنده نكنند و ابتكارات و نقطه‌نظرات جديد خود را نيز براي خدمات‌رساني هرچه بهتر مددجويان بهزيستي ارايه دهند.

 

محصولي در بخش ديگري از سخنانش به بيمه اجتماعي روستاييان اشاره كرد و گفت: وزارت رفاه 15 درصد ميزان حق بيمه روستاييان و عشاير از درآمدهاي ماهانه خوداظهاري روستاييان و عشاير دريافت شده كه از اين ميان دولت 10 درصد از 15 درصد حق بيمه را خودش پرداخت مي كند و فقط روستايي يا عشاير 5 درصد از درآمد خوداظهاري را به بيمه پرداخت مي كند.

 

وي به معاونين و مديران ستادي و استاني بهزيستي در رابطه با بيمه روستايي تاكيد كرد كه اين بيمه فرصت مناسبي است تا روستاييان و عشايري كه براي دريافت خدمات به بهزيستي مراجعه مي‌كنند را در جريان اين بيمه گذاشته و آنها را راهنمايي كنند.

 

وزير رفاه همچنين اظهار داشت: وزارت رفاه در تلاش است كه سطح كيفي خدمات بيمه روستاييان را ارتقا بخشد.

محصولي به اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع با همكاري وزارت رفاه و وزارت بهداشت اشاره كرد و گفت: اين دو وزارتخانه موفق شدند كه در چارچوب‌هاي اصلي اين طرح به توافق رسيده و تفاهمنامه‌هاي لازم براي اجراي طرح آزمايشي پزشك خانواده در سه استان خوزستان، چهارمحال و بختياري و سيستان و بلوچستان به امضاي طرفين رسيده است.

 

وي با بيان اينكه نظام ارجاع و پزشك خانواده طرح مطلوب و مناسبي براي نظام سلامت كشور به‌شمار مي‌آيد و در حال اجراست، گفت: در طرح پزشك خانواده، بيمار در گام اول توسط پزشك عمومي معاينه شده و در صورت لزوم به پزشك متخصص ارجاع داده مي‌شود و همچنين پرونده سلامت وي نيز تشكيل مي‌شود.

 

وزير رفاه با بيان اينكه در طرح پزشك خانواده به موضوعات بهداشتي در كنار موضوعات درمان افراد نيز پرداخته مي‌شود، افزود: اگر بيماري‌ها از همان مرحله نخست به خوبي تشخيص داده شوند، هزينه سلامت براي مردم بسيار كمتر از وقتي مي‌شود كه بيماري بروز كرده و تشديد مي‌شود.

نظر شما