چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد به يک هزار و 500 معلول جسمي که از طريق سازمان بهزيستي به پليس معرفي شده بودند، پلاک ويژه خودرو ارايه شد.


به گزارش " شهر " ، سرتيپ دو پاسدار "اسکندر مومني" در حاشيه آيين رونمايي پلاک ويژه معلولين در جمع خبرنگاران افزود: آمادگي داريم با توجه به زيرساخت‌هاي موجود به هر تعدادي از معلولان که از طريق بهزيستي معرفي شوند، پلاک ويژه معلوليت ارايه کنيم.

 

به گفته وي، از ويژگي‌هاي اين پلاک در نظر گرفته شدن تسهيلات لازم در حرکت، پارک و ورود به محدوده طرح ترافيک خواهد بود.

 

مومني با بيان اينکه معلولان بخش قابل توجهي از سرمايه‌هاي جامعه به‌شمار مي‌روند، گفت: يکي از نيازهاي جامعه تردد و آمد و شد است و با توجه به نياز معلولان براي تسهيل در آمد و شد، پلاک ويژه براي اين قشر از جامعه در نظر گرفته شده است.

 

وي همچنين در مورد آخرين وضعيت کاميون هاي هوو اظهار داشت: اين کشنده داراي اشکالات اساسي در ساختار ترمز، پايداري و فرمان‌پذيري و ايستايي است؛ در نتيجه طبق وظيفه‌اي که پليس براي امنيت آمد و شد در جاده‌هاي کشور دارد، از ارايه پلاک اين خودرو از ابتداي سال 89 جلوگيري شده است.

 

به گفته مومني، اين خودرو با هفت محور، توانايي جابجايي 40 تن بار را نداشته و در ساير کشورها نيز از آن به عنوان کاميون استفاده مي‌شود در حاليکه در ايران از آن به عنوان تريلر استفاده شده است.

 

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خاطر نشان کرد 16 هزار دستگاه کشنده هوو شماره‌گذاري شده‌اند که بيشتر اين خودروها از سيستم ترمز ABS بي‌بهره بوده و در نتيجه پليس در مورد اين خودروها به دو تصميم‌گيري کوتاه‌مدت و بلندمدت روي آورده است.

 

وي در تشريح تصميم کوتاه‌مدت گفت: هماهنگي با شرکت ايران‌خودرو ديزل به منظور فراخواني و تجهيز اين خودروها به ترمز ABS و همچنين جلوگيري از باربري مواد آتش‌زا در اين خودروها و محدوديت تردد در جاده‌هاي شلوغ از جمله تدابير کوتاه‌مدت خواهد بود.

 

مومني با بيان اينکه تردد اين خودرو در جاده‌هاي کشور تصميمي اشتباه بوده است، ادامه داد: لازم است سيستم ساختاري اين خودرو اصلاح شود و ظرفيت 40 تني اين خودرو به 26 تن کاهش يابد.

 

وي تصريح کرد:در برنامه بلندمدت تصميم داريم که تنها از اين خودرو به عنوان کمپرسي استفاده شود.

 

رييس پليس راهور ناجا اضافه کرد: اين خودرو بيش از يک درصد از خودروهاي سنگين کشور را شامل مي‌شود اما بيش از 10 برابر خودروهاي سنگين تصادف دارد و اين در حالي است که اين خودرو مدت پنج سال است که وارد کشور شده و مدت زيادي از عمر اين خودرو نمي‌گذرد.

 

وي با بيان اينکه بسياري از کاميون‌هاي موجود در کشور عمر متوسط 30 تا 35 سال دارند، گفت: با توجه به اين نکات، اگر عمر اين خودرو به بالاي پنج سال برسد شاهد فجايع بزرگتري خواهيم بود.

 

در هفته گذشته در تصادفي که يک دستگاه هوو با تعدادي از خودروها در محور دماوند داشت، جان بيش از 20 نفر از هموطنان را گرفت.

 

رييس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: فراخوان‌هايي براي رفع عيب اين خودروها صورت گرفته که نسبت به نصب ترمز ABS در اين خودروها اقدام شود اما نصب ترمز ABS نيز مشکلات فني خودرو را جبران نخواهد کرد و هدف پليس تنها تغيير کاربري در اين نوع خودرو است.

 

مومني همچنين در مورد آمار کشته‌هاي ناشي از تصادفات جاده‌اي در سه ماه گذشته گفت: به ‌رغم اضافه شدن 12 درصدي به ظرفيت حمل‌ونقل عمومي و افزايش 25 درصدي شماره‌گذاري، کاهش پنج درصدي در تصادفات را در مقايسه با سال گذشته داشته‌ايم.

 

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با بيان اينکه يک ميليون و 400 هزار خودرو به چرخه حمل‌ونقل عمومي اضافه شده است، اظهار داشت: در دهه آينده بيش از دو و نيم برابر افزايش خودرو خواهيم داشت و به ازاي هر هزار نفر، 400 خودرو در کشور وجود خواهد داشت که با تمامي اين مولفه‌ها لازم است مشکلات آمد و شد در شهرها و بين‌شهري بهبود پيدا کند.

نظر شما