يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۴
کد خبر: ۲۱۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
اداره کل امور هنري و نمايشي بنياد شهيد و امورايثارگران با هدف بيان ارزشهاي والاي انساني و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت فراخوان سومين جشنواره سراسري تئاتر ايثار ويژه استانهاي کل کشور را اعلام كرد كه اين جشنواره را در آذرماه 89 برگزار مي‌كند.

به گزارش شهر، موضوعات اختصاص يافته در اين جشنواره از قرار زير است:

1- جلوه هاي ايثار و شهادت در دوران دفاع مقدس و انقلاب

2- جلوه هاي ايثار در دوران معاصر

3- ايثار در آثار نمايشي کودک و نوجوان

 

در اين جشنواره به رتبه هاي اول ، دوم و سوم در هر يک از بخشهاي نويسندگي ـ کارگرداني ـ بازيگري مرد ـ بازيگري زن ـ طراحي صحنه و موسيقي به ترتيب جوايز نفيسي شامل: ديپلم افتخار ـ تنديس جشنواره و جايزه نقدي اهداء مي شود.

 

تقويم برگزاري جشنواره از اين قرار است كه آخرين مهلت ارسال متون 31 به دبرخانه جشنواره ايثار مرداد ماه 89 است كه تا تاريخ 10 شهريور ماه نتايج بازخواني متون نمايشي اعلام مي‌شود. آغاز بازبيني آثار پذيرفته شده 30 مهر ماه است كه نتايج بازبيني تا 30 آبان ماه اعلام خواهد شد. زمان برگزاري جشنواره 4 لغايت 9 آذر همزمان با عيد سعيد غدير خواهد بود و همچنين جشنواره کودک و نوجوان 7 لغايت 12 آذر ماه برگزار مي‌شود.

 

علاقه‌مندان درباره شرايط حضور در جشنواره ايثار با بدانند كه اولا،صرفاً نمايشنامه هاي ايراني پذيرفته شده و اولويت پذيرش آثار با متون نمايشي است که قبلاً در هيچ جشنواره سراسري شرکت نکرده يا به اجراي عمومي درنيامده باشد و صرفاً متون دست اول مورد داوري نمايشنامه نويسي قرار خواهند گرفت.

دوم، ارائه مجوز کتبي نويسنده به همراه نمايشنامه الزامي است در صورت عدم ارسال مجوز نمايشنامه مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.

 

سوم، آثار ارسالي عودت نخواهد شد.چهارم، متون ارسالي مي بايست به صورت سه نسخه تايپ شده به همراه فايل آن در محيط Word بر روي لوح فشرده به همراه فرم تکميل شده و يک قطعه عکس اسکن شده از کارگردان بر روي لوح فشرده حداکثر تا تاريخ 31/5/89 به دبيرخانه ارسال شود.

 

پنجم، ستاد برگزاري جشنواره به تشخيص کميته انتخاب و بنا به موارد ذيل به گروههاي راه يافته به جشنواره کمک هزينه گروهها را مشخص خواهد کرد.

الف ـ نيازهاي ضروري صحنه شامل : دکور ، لباس ، موسيقي و ... .

ب : سطح کيفي و تعداد بازيگران هر گروه.

 

ششم، زمان اجراي آثار صحنه اي ارائه شده کمتر از 45 دقيقه و بيشتر از 90 دقيقه نباشد.هفتم، ستاد برگزاري جشنواره مسئوليتي در قبال ساخت و ساز، دوخت لباس، چاپ مواد تبليغي نمايشها نداشته و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده سازي صحنه را ارائه خواهد کرد. توصيه مي شود گروهها از طراحي صحنه سبک و قابل حمل با امکان نصب سريع استفاده كنند.

 

هشتم، ستاد برگزاري جشنواره به هيچ عنوان ، پذيراي طرح نمايشي نخواهد بود. نهم، شرکت کنندگان در اين جشنواره با ارسال اثر خود متعهد به پذيرش قوانين و سياستگذاري هاي جشنواره بوده و عدم رعايت قوانين موجب حذف آثار خواهد شد. دهم، تعيين زمان و مکان اجراي نمايشها به عهده ستاد برگزاري و بر اساس امکانات موجود خواهد بود.

 

هنرمندان بايد نمايشنامه‌هاي خود را به نشاني تهران ـ خ طالقاني ـ خ ملک الشعراي بهار شمالي ـ

پلاک 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امورايثارگران ـ طبقه دوم ـ اداره کل امور هنري و نمايشي ارسال كنند و در صورت نياز به كسب اطلاعات بيشتر با تلفن : 88305765- 021 تماس بگيرند.

نظر شما