سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۱۶۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
روسيه روز دوشنبه در واکنش به گفته‌هاي محمود احمدي‌نژاد که رييس جمهوري اين کشور را «به کليد زدن سناريويي عليه ايران و بازي در نمايشنامه آمريکايي» متهم کرده بود، اعلام کرد که اين گفته‌ها «غيرقابل قبول و غيرمسئولانه» است.

وزارت خارجه روسيه، به سخنان رئيس جمهور کشورمان درباره مدودف اعتراض کرد.

 

روسيه روز دوشنبه در واکنش به گفته‌هاي محمود احمدي‌نژاد که رييس جمهوري اين کشور، دميتري مدودف را «به کليد زدن سناريويي عليه ايران و بازي در نمايشنامه آمريکايي» متهم کرده بود، اعلام کرد که اين گفته‌ها «غيرقابل قبول و غيرمسئولانه» است و مقام‌هاي ايراني بهتر است براي حل مشکل فکري بکنند.

 

به گزارش خبرگزاري‌ها، وزارت خارجه روسيه رودر بيانيه اي، رئيس جمهور ايران، که در آن همتاي روس خود را «به کليد زدن سناريويي عليه ايران و بازي در نمايشنامه آمريکايي» متهم کرده بود، «غيرقابل قبول و غيرمسئولانه» دانست.

 

دميتري مدودف، ريس جمهوري روسيه پيشتر و در جريان جلسه‌اي در جمع سفيران اين کشور گفته بود: «ايران به راه‌هايي که مي‌تواند به ساخت بمب اتمي منتهي شود، نزديک‌تر مي‌شود.»

 

محمود احمدي نژاد در واکنش به گفته‌هاي رييس جمهوري روسيه گفته بود: «حرفي که رييس‌جمهور روسيه زد، آگهي نمايشنامه تبليغاتي که آمريکا مي‌خواهد عليه ايران اجرا کند را کليد زد. اين نمايشنامه به نويسندگي و کارگرداني آمريکا است، ولي متاسفانه برخي از روي بي‌اطلاعي و يا تحليل غلط دارند در اين نمايشنامه عليه منافع خود بازي مي‌کنند و سوال اين است که چرا رييس‌جمهور روسيه بايد در نمايشنامه آمريکايي‌ها بازي کند؟»

 

روسيه که تنها شريک رسمي در برنامه‌هاي اتمي ايران و پيمانکار ساخت و تکميل نيروگاه اتمي بوشهر است، همراه ايالات متحده، فرانسه، بريتانيا و چين به دور چهارم تحريم‌هاي ايران راي مثبت داد.

 

احمدي‌نژاد پيشتر هم در اظهاراتي به مواضع روسيه ايراد گرفته بود که واکنش شديد کرملين را به همراه داشت.

 

در ماه‌هاي اخير رفتار روسيه در قبال تهران، موجبانتقاد شديد، مقام‌هاي کشورمان شده و چندي پيش نيز محمود احمدي‌نژاد در يک سخنراني عمومي در سفر استاني خود به کرمان، توضيح رفتار مسکو در قبال تهران را مشکل خوانده بود.

نظر شما