يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
در نشست انجمن عکاسان نگاه که چهارشنبه 6 مرداد برگزار مي شود، محمد خادميان به عنوان مدير عامل جديد انجمن، معرفي و از خدمات شايسته جواد پورسعيد، مدير سابق انجمن تقدير خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، در نشست آتي انجمن عکاسان نگاه، محمد خادميان که به تازگي و در پي استعفاي جواد پورسعيد مدير سابق انجمن، از سوي هيات مديره اين انجمن به سمت مدير عاملي منصوب شده است، به طور رسمي به اعضا معرفي مي شود.

همچنين با اهداي لوح سپاس از تلاش هاي مجدانه جواد پورسعيد مدير سابق اين انجمن در طول عهده داري مسووليتش قدرداني خواهد شد.

محمد خادميان کارشناس عکاسي است و هم اکنون مديريت آموزش خانه عکاسان ايران را نيز برعهده دارد.

پيش از برگزاري مراسم معارفه و توديع مدير جديد و پيشين اين انجمن، جواد پورسعيد کارشناس عکاسي و عضو هيات مديره انجمن عکاسان نگاه درباره عناصر بصري تشکيل دهنده عکس براي اعضاي انجمن سخن خواهد گفت.

پورسعيد درباره مبحث ارايه شده در نشست آتي انجمن گفت: هر عکس همواره داراي ساختماني با جزييات قابل تأمل است که اين جزييات را اصطلاحا عناصر بصري تشکيل دهنده يک عکس مي خوانند. عناصر بصري که تشکيل شده از نقطه، سطح، حجم، بافت و ... هستند و به لحاظ روانشناسي هر کدام از آنها مي تواند اثري مثبت يا منفي بر روي روان شخص مخاطب بگذارد.

 در اين نشست که در واقع جلسه اول و مدخل بحث عناصر بصري عکس است، سعي خواهم کرد به بيان هر کدام از اين جزييات پرداخته تا با شناخت کافي نسبت به هر کدام، وارد مباحث جدي تر ديگري همچون عناصر طراحي يک عکس و اصول طراحي آن و بحث نظام و قاب بندي و کمپوزيسيون در عکس، حاصل تفاوت ديد چشم و ويزور دوربين شويم که براساس يک برنامه زمانبندي شده، در مجموع چهار جلسه کلاسي را در نشست هاي انجمن، به خود اختصاص خواهد داد.

نشست انجمن عکاسان نگاه چهارشنبه هر هفته ساعت 16 در سالن استاد هادي شفاييه حوزه هنري برگزار مي شود.

 

حوزه هنري با چهار فيلم در جشنواره فيلم دفاع مقدس حضور دارد

فيلم هاي «فرزند خاک»، «شب بخير فرمانده»، «بيداري روياها» و «زخم شانه حوا» که همگي محصول حوزه هنري هستند در يازدهمين جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس حضور دارند.

امسال با 4 فيلم در يازدهمين جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس حضور دارد. اين فيلم ها شامل «فرزند خاک» و «بيداري روياها» ساخته محمدعلي باشه آهنگر، «شب بخير فرمانده» ساخته انسيه شاه حسيني و «زخم شانه حوا» کاري از حسين قناعت است.

«فرزند خاك» محصول سال 1386 است و در خلاصه داستان آن آمده است که در پس روزهاي تار انتظار، مينا يافته كه مسافر گمشده اش در دياري غريب چشم به راه اوست و ... .

فيلم نامه آن توسط محمدرضا گوهري نوشته شده و شبنم مقدمي، مهتاب نصيرپور، قاسم زارع و حميد ابراهيمي از جمله بازيگران آن هستند.

اين فيلم برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن (مهتاب نصيرپور) از بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر 1386 شد. همچنين تنديس بهترين بازيگر (مهتاب نصيرپور) از دومين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي 1387 را نيز بدست آورد و نيز برنده تنديس بهترين کارگرداني (محمدعلي باشه آهنگر) از دومين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي 1387 شد.

«بيداري روياها» محصول سال 1388 است. فيلم نامه اين اثر را نيز محمدرضا گوهري نوشته است و در خلاصه آن آمده است که پس از اعلام خبر اسارت و شهادت ايوب -همسر رخشانهـ او به خاطر فرزند دو ساله اش رضايت مي دهد تا با برادر ايوب ازدواج كند.

امين حيايي، هنگامه قاضياني، اميرحسين آرمان، رز رضوي، حميد فرخ نژاد و سارا خوئيني ها از جمله بازيگران آن بوده اند.

امين حيايي در بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر براي بازي در اين فيلم کانديداي دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد شد و وحيد مقدسي براي فيلم «بيداري روياها» سيمرغ بلورين بهترين صدابرداري را دريافت کرد.

فيلم «زخم شانه حوا» محصول سال 1388 به نويسندگي و کارگرداني حسين قناعت است. در خلاصه داستان آن آمده است که در اسطوره ايراني، زن «زهره» است و «زهره» نگاهبان آتش خانه! يعني زن به جامعه ايراني، از تاريخ اسطوره تا واقعيت جاري، به جان ايران، گرما و زندگي داده است....

آهو خردمند، حسين عابديني، سحر دولتشاهي، زهير ياري، سليمه رنگزن، مالك سراج، مرتضي زارع، محمودرضا قديريان و فرزاد حاتميان از جمله بازيگراني بودن که دراين اثر ايفاي نقش کرده اند.

«زخم شانه حوا» نيز سال گذشته در بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور داشت.

«شب بخير فرمانده» محصول سال 1384 است و داستان آن درباره يك خبرنگار جنگي است که در هنگام عمليات از بقيه جدا افتاده، راه را گم مي كند. نويسندگي و کارگرداني اين فيلم را انسيه شاه حسيني به عهده داشته است.

لادن مستوفي، عصمت رضاپور، محمد مختاري و محمود قادسي بازيگراني هستند که دراين اثر سينمايي نقش آفريني کرده اند.

فيلم سينمايي "شب بخير فرمانده" ساخته انسيه شاه‌حسيني در دومين جشنواره بين‌المللي فيلم کوالالامپور در مالزي نمايش داده شد و همچنين در بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم فجر نيز حضور داشت.

 

با سخنراني فرشيد ابراهيميان:

نمايشي از سروانتس در «خنده در صحنه» خوانده مي شود

دومين نشست «خنده در صحنه» با سخنراني دکتر فرشيد ابراهيميان استاد دانشگاه، 16 مردادماه در سالن آفرينش هاي ادبي حوزه هنري برگزار مي شود.

عليرضا احمدزاده مسوول برگزاري سلسله نشست هاي «خنده در صحنه» اظهار کرد: دومين نشست «خنده در صحنه» با سخنراني دکتر فرشيد ابراهيميان درباره سير تحول در تئاتر کمدي و تعريف جنبه هاي طنز در انواع نمايش هاي کمدي از يونان باستان تا عصر حاضر برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: از آنجا که در اين زمينه کتاب هاي انگشت شماري به نگارش درآمده است، اين نشست مي تواند به پژوهش گران و دانشجويان کمک کند.

مسوول برگزاري سلسله نشست هاي «خنده در صحنه» درباره جلسه نمايشنامه خواني در پايان اين نشست گفت: در اين نشست ها، نمايشنامه نويسان بزرگي هم چون مولير و هم چنين نمايشنامه نويسان ايراني بررسي مي شوند و از اين رو، به دنبال يک متن مناسب و غيرتکراري براي جلسه نمايشنامه خواني نشست دوم بوديم که به سروانتس رمان نويس بزرگ قرن شانزدهم و خالق «دن کيشوت» رسيديم که چند نمايشنامه کوتاه نوشته است که از آن ميان «پرده عجايب» را با همکاري هنرجويان آزاد دانشگاه سوره نمايشنامه خواني خواهيم کرد.

دومين نشست «خنده در صحنه» با سخنراني دکتر فرشيد ابراهيميان 16 مردادماه سال جاري در سالن آفرينش هاي ادبي حوزه هنري برگزار خواهد شد.

 

 

«شب خاطره» حوزه هنري ميزبان خاطرات جنگ مي‌شود

صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» عصر روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه هفتم مرداد ماه ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.

در اين برنامه با حضور چهره‌هاي فعال و برجسته انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين رزمندگان، ميهمانان خاطرات خود را از روزهاي جنگ تحميلي بيان مي‌کنند.

برنامه «شب خاطره» در تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه برگزار مي‌شود.

نظر شما