شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۱۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
چين بزرگترين وارد کننده زباله در جهان براي بازيافت آن است.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، بازيافت زباله در چين صنعتي با ارزش چهل ميليارد دلار است.

 

باتوجه به اين که جمعيت چين بيش از يک ميليارد نفر است طبيعي است که در اين کشور روزانه زباله زيادي توليد شود. با اين اوصاف، بازيافت زباله در چين ضرورتي اجتناب ناپذير است.

 

فقط در شهر پکن ، پايتخت چين، هفده ميليون نفر زندگي مي کنند و آنها روزانه کوه عظيمي از زباله توليد مي کنند. يکصد هزار نفر در بخش بازيافت زباله شهر پکن فعال هستند.

 

نکته جالب اين است که در کارخانه هاي بزرگ بازيافت زباله در پکن ، فقط زباله هاي خود چيني ها بازيافت نمي شود. زباله ها از ديگر کشورهاي جهان نيز به چين انتقال داده مي شود تا بازيافت شود. در واقع، چين بزرگترين وارد کننده زباله در جهان براي بازيافت کردن ان است.

 

بخشي از زباله هايي که در امريکا دور ريخته مي شود از چين سر در مي اورد. اين زباله ها پس از بازيافت در قالب کالاهاي جديدي به کشورهاي غربي فروخته مي شود.

 

مقامات چيني اميدوارند ديگر کشورهاي جهان توجه بيشتري به مقوله بازيافت زباله نشان بدهند تا از اين طريق احتمال الودگي بيشتر محيط زيست کاهش پيدا کند.

نظر شما