دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
محمد برومند قصه‌هاي آذريزدي را در 26 قسمت براي مجموعه پويانمايي بازنويسي مي‌كند كه در آن شخصيت مهدي آذريزدي به شكل سه بعدي حضور دارد و با شخصتهاي داستاني‌اش درگير مي‌شود.

اين فيلمنامه‌نويس در اين‌باره به خبرنگار شهر  گفت: اين مجموعه را تحت عنوان «سفر به قصه‌ها» نوشته‌ام كه موسسه پويانمايي صبا آن را در 26 قسمت 15 دقيقه‌اي توليد و پخش خواهد كرد.

 

وي افزود: همچنين مجموعه پويانمايي «مدادهاي رنگي» را كه در سه سري 13 قسمت توليد مي‌شود، من دو سري از آن را نوشته‌ام و در حال نوشتن يك سري از فيلمنامه‌هايش هستم. داستان «مدادهاي رنگي» قصه 7 مداد با رنگ هاي اصلي است که تصاويري را نقاشي مي کنند سپس آن تصاوير جان گرفته و مشغول به صحبت با مدادها مي شوند. در سري اول به مسئله آموزش و مفاهيم رنگ ها پرداخته‌ام، در سري دوم مباحث اخلاقي ميان مدادها و نقاشي ها در مي‌گيرد و در سري سوم نيز تصميم دارم نگاهي علمي به موجوداتي که توسط مدادها نقاشي مي‌شود، داشته باشم.

 

برومند كه چهره‌ شناخته شده‌اي در عرصه تئاتر كودك و نوجوان مشهد است، درصدد است تا با گروه سيمرغ نمايش «همه دوستان من» را با همكاري مركز آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي توليد و به صحنه بياورد.

 

وي درباره اين نمايش عروسكي و صحنه‌اي گفت: همه دوستان من برگرفته از يك حديث از امام رضا(ع) است كه مي‌فرمايند: نيمي از خرد دوست داشتن همه مردم است.  مضمون اين داستان‌ها اغلب مرتبط با مشكلات روز جامعه ماست و آن را براي كودكان و نوجوانان كار كرده‌ايم.

 

در اين نمايش مجيد صانعي(آهنگساز)، منيره اميريوسفي(طراح و ساخت عروسك)، زهرا حسيني(صراح صحنه)، عطا رحمتي، شيما عبادي، باران طوسي، حديث آذري، و محدثه زنده‌دل(بازيگر و عروسك‌گردان) با محمد برومند(نويسنده و كارگردان) همكاري مي‌كنند.

 

برومند ساكن شهر پرديس در شرق تهران است كه در آنجا تاكنون خيلي كم فعاليت فرهنگي و هنري در جريان بوده است. او بر آن است تا در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان پرديس با آموزش كودكان و نوجوانان و تا روز جهاني كودك- 16مهر- نمايشي را آماده اجرا كند.

نظر شما