يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱
نمايشگاه صنايع دستي و زندگي اقوام ايراني در محل ايستگاه يك فرهنگسراي توچال افتتاح شد.

به گزارش شهر، محسن سليماني فاخر مدير روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه يك اعلام کرد: نمايشگاه صنايع دستي و زندگي اقوام ايراني با حضور نمايندگان 30 استان در60غرفه و 6 سياه چادر عشاير برپا شده است.


وي ادامه داد: در بخش جنبي اجراي موسيقي سنتي اقوام عشاير کرد، بختياري و ترکمن براي بازديدکنندگان به صورت رايگان در دو زمان جداگانه در ايستگاه يك و 5 تله كابين توچال اجرا مي‌شود.


مدير روابط عمومي فرهنگسراي توچال تصريح كرد: همچنين هنرمندان صنايع‌دستي عشاير نيز با برپايي 6چادر سنتي و عشايري به نمايش توليدات خود مي‌پردازند و زندگي سنتي خود را در نحوه پخت غذاهاي محلي و پخت نان به نمايش عموم مي‌گذارند.


فاخر افزود: هنرمندان صنايع‌دستي کشورمان در رشته‌هاي قلمزني، معرق و منبت چوب، تراش سنگ‌هاي قيمتي، لباس‌هاي محلي، چرم، سفال، گبه و گليم در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

اين نمايشگاه از ا تا 20 مردادماه در ايستگاه يك فرهنگسراي تابستاني توچال ادامه دارد و علاقه مندان مي‌توانند تا ساعت 23 از نمايشگاه بازديد كنند.


مديريت فرهنگي هنري منطقه يك و شركت کوچ ايل قشقايي برگزاري اين نمايشگاه را عهده دار هستند .

اين نمايشگاه در فرهنگسرا ي توچال در قالب هشتمين جشنواره تابستاني شهر تهران بر پا شد و با قراردادن خانواده به‌عنوان اساس فعاليت‌ها و محور برنامه‌ها، امسال علاوه بر رويکردهاي سه‌گانه، مخاطبان خاص را تحت پوشش قرار مي‌دهد.


همچنين سومين جشن بزرگ شبانه 7 مردادماه ساعت 21 در فرهنگسراي تابستاني توچال برگزار مي‌شود.

در اين مراسم كه با حضور هنرمندان و ورزشكاران مطرح كشور اجرا مي شود جشن سرور وشادي با رويكرد غني سازي اوقات فراغت برپا مي‌‌شود.


تواشيح‌خواني؛ موسيقي و آيين محلي اقوام كرد ؛ موسيقي سنتي ؛ نورافشاني و برگزاري مسابقات مختلف هنري و فرهنگي از جمله برنامه هاي اين جشن است.

اين جشن تاكنون با استقبال بي نظيري مواجه شده است به گونه اي كه جشن ميلاد نيمه شعبان بيش از 2 هزار مخاطب را در بر داشت.


فرهنگسراي توچال با سه رويکرد سلامت،‌ورزش و طبيعت‌گردي به مخاطبان خدمات متنوع آموزشي- فرهنگي هنري و ورزشي ارائه مي‌دهد.


اين فرهنگسرا در قالب هشتمين جشنواره تابستاني شهر تهران بر پا خواهد شد و با قراردادن خانواده به‌عنوان اساس فعاليت‌ها و محور برنامه‌ها، امسال علاوه بر رويکردهاي سه‌گانه، مخاطبان خاص را تحت پوشش قرار مي‌دهد.


اين فرهنگسرا در روزهاي سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه براي استفاده از تله‌کابين توچال آماده خدمات است و در ديگر روزها در ايستگاه يک با برنامه‌هاي شبانه و عصرگاهي ميزبان مخاطبان است.

هشتمين جشنواره تابستاني شهر تهران با شعار «فصل نشاط و نيايش» فعاليت خود را آغاز کرده است.

نظر شما