شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۱۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
شهردار تهران با اعلام اين مطلب که مجموعه ورزشي معلولان در منطقه 20 به زودي راه‌اندازي مي‌شود و کوچولوها نيز مي‌توانند از آن استفاده کنند ، گفت: در منطقه يک شهر تهران ، ايجاد مرکز کار آفريني براي کوچولوهاي شهر در نظر گرفته شده تا مشکل اشتغال اين عزيزان برطرف شود.

به گزارش شهر دکتر محمد باقر قاليباف، شب گذشته در مراسم اختتاميه "جشنواره کوتاه قامتان بلند همت" که در تالار ايوان شمس برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار کرد : شهرداري تهران 4 مجموعه ورزشي را براي معلولان شهر تهران در نظر گرفته که کوچولوها نيز مي توانند از آنها استفاده کنند.


وي ادامه داد: يکي از اين مجموعه‌هاي ورزشي براي استفاده بانوان و آقايان در منطقه 20 در حال احداث است که 95 درصد کار آن به انجام رسيده و به زودي افتتاح مي‌شود.


شهردار تهران با بيان اينکه برنامه‌هاي عمراني و خدماتي جزو وظايف شهرداري است، تصريح کرد: اما مهمترين رسالت ما تبديل اين سازمان به نهادي اجتماعي است.


مهم‌ترين رسالت شهرداري توجه به روح وروان شهروندان است


دکتر قاليباف با بيان اين مطلب که شهرداري‌هاي شهرهاي ديگر در مجموعه کشور نيز بايد به سمت توجه به روح و روان انسان‌ها پيش روند ، گفت : قبل از خدمات دهي در بخش عمراني شهر، توجه به روح و روان شهروندان از ضروريات است.


وي با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران نسبت به سال‌هاي گذشته گام‌هاي بلندتري را در بخش عمراني و خدمات‌دهي در شهر تهران برداشته، خاطرنشان کرد: اما مهم‌ترين رسالت شهرداري، ارتقاي کيفيت زندگي و توجه به روح و روان شهروندان است.


شهردار تهران تاکيد کرد: چگونگي رفت و آمد و زندگي شهروندان معلول ، نابينا ، کم بينا و يا کوتاه قامتان بلند همت بايد مورد توجه شهرداري قرار گيرد و به طور کل بايد خدمات‌دهي به اين عزيزان بيش از سايرين به انجام رسد.


دکتر قاليباف با اشاره به فرموده حضرت علي (ع) مبني براينکه "ما انسان ها را به کوتاهي و يا بلندي شان نمي شناسيم بلکه آنها را به واسطه همتشان مي شناسيم "، عنوان کرد : شهرداري تهران با کمک انجمن کوچولوها به ياري آنها خواهد پرداخت و در حوزه هاي کاريابي، بهداشت و سلامت و ورزش مشکلات اين عزيزان را مرتفع خواهد کرد.


ايجاد سرزمين کوچولوها در منطقه 5 تهران


در ادامه عادل مزاري رئيس دبيرخانه کميسيون اجتماعي و فرهنگي کلانشهر هاي ايران در مورد بحث خدمات‌دهي به کوچولوها با اعلام اين خبر که سرزمين کوچولوها با امکانات ورزشي و فرهنگي در منطقه 5 تهران راه اندازي خواهد شد، خاطرنشان کرد: بحث کارآفريني کوچولوها در منطقه يک تهران صورت گرفته و مشکل کار اين عزيزان مرتفع خواهد شد.


ساخت فرهنگسراي کوچولوها


وي همچنين از ساخت فرهنگسرايي مختص به کوچولوها خبر داد و گفت: قرار است در طبقه اين مکان فرهنگي مهمانسرايي ساخته شود تا کوچولوهايي که از شهرهاي ديگر به تهران مي آيند با هزينه هاي بالا رو به رو نشوند.


اهداي حساب پس انداز بانک شهر به تمام کوچولوها


مزاري افزود: بحث همياران انجمن کوچولوها در حال شکل گيري است و همين طور صندوق حمايت از آنان نيز قرار است ايجاد شود و شهرداري تهران نيز قرار است دفترچه حساب پس انداز بانک شهر به مبلغ 200 هزار ريال را براي تمامي کوچولوهاي شهر به عنوان هديه افتتاح کند.


نظر شما