سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
باراک اوباما رئيس جمهور امريکا از تهران خواست، 3 امريکايي را که به اتهام جاسوسي در بازداشت ايران به سر مي‌برند، فوراً آزاد کند.

وي روز جمعه (8 مرداد) در آستانه اولين سالگرد بازداشت 3 امريکايي که به جرم ورود غيرقانوني به خاک ايران و جاسوسي متهم هستند، اعلام کرد که آنان هيچ ارتباطي با دولت امريکا ندارند و ماجراجوياني هستند که مرتکب هيچ جرمي نشده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه، سناي امريکا نيز در همين روز با انتشار قطعنامه‌اي خواستار آزادي فوري و بدون قيد و شرط اين 2 امريکايي شد.

 

سارا اميلي شورد 31 ساله، شين مايکل بوئر و جاشوا فليکس فاتال 27 ساله يک زن و دو مرد امريکايي هستند که مرداد 1388 (ژوئيه 2009) در مناطق کوهستاني استان کردستان به دست مرزبانان ايراني دستگير شدند.

 

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان کل تهران مدتي بعد از يافتن دلايلي آشکار در زمينه ارتباط دستگير‌شدگان با سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) خبر داد و اين 3 تن را به جاسوسي متهم کرد.

 

دولت ايران مدتي قبل در پي درخواست مادران بازداشت‌شدگان، بنا بر دلايل انساني به آنان اجازه داد تا با سفر به ايران با فرزندان خود ديدار کنند.

 

اين در حالي است که دولت امريکا تاکنون چندين ايراني رابه اتهام‌هاي مختلف از جمله نقض تحريم‌هاي واشنگتن عليه تهران زنداني کرده و در شرايط فشار نگهداري مي‌کند.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما