يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۸
کد خبر: ۲۲۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۶
كارنامه اوليه كنكور سراسري 89 از ساعت 8 صبح امروز بر روي سايت سازمان قرار گرفت.

دكتر حسين توكلي، معاون سازمان سنجش كشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار "شهر" با بيان اين كه 53 درصد نفرات برتر كنكور سراسري را دختران به خود اختصاص داده‌اند، اظهار كرد: در مجموع در كنكور امسال 60 درصد يك ميليون و 300 هزار داوطلب شركت‌كننده در آزمون را دختران تشكيل دادند و در نتايج اعلام‌شده هم از ميان 36 نفر برتر، 19 نفر، دختر هستند.

 

وي با اشاره به مجاز شدن 984 هزار داوطلب در كنكور امسال، گفت: 89 درصد شركت‌كنندگان در اين دوره از آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

 

توكلي افزود: مجازين به انتخاب رشته مي‌توانند طي روزهاي 16 تا 18 مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته كنند و نكته حايزاهميت اين است كه داوطلبان تنها بايد بر اساس علاقه انتخاب رشته كنند، چراكه اولويت‌هاي رشته‌ها تأثيري در قبولي و يا مردودي ندارد.

 

وي با اعلام اين كه «نتايج نهايي كنكور سراسري 89، اوايل نيمه دوم شهريورماه منتشر مي‌شود»، اظهار كرد: دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي علاوه بر اين كه بر روي سايت سازمان سنجش قابل مشاهده است، از طريق باجه‌هاي مراكز پستي از ساعت 16 امروز تا 18 مرداد ماه نيز در اختيار مجازين به انتخاب رشته قرار مي‌گيرد.

 

به گفته توكلي، داوطلبان پس از انجام انتخاب رشته نهايي يك رسيد 15 حرفي دريافت مي‌كنند كه با آن رقم مي‌توانند پس از انتخاب رشته حتي اگر بخواهند رشته‌اي را حذف كنند، از اين طريق اتفاق افتد.

نظر شما