دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 11
شهرداري منطقه 11 تدابير و فعاليت‌هاي ويژه‌اي براي نوسازي بافت فرسوده تدارك ديده و معاون شهرسازي و معماي شهرداري تهران ضمن استقبال از اين برنامه‌هاي ويژه معتقد است كه با نوسازي بافت فرسوده به سوي شهري ايمن مي‌رويم.

 

به گزارش شهر به نقل از روابط عموميشهرداري منطقه 11 ناصر ميقاني معاون شهرسازي و معماري منطقه با بيان اين مطلب گفت:مساحت بافت نوع يک در منطقه را  04/222هکتار از سطح منطقه 11 عنوان نمود و ادامه دادکه مساحت بافت نوعدوم67/227هکتار از سطح منطقه و مساحت بافت نوع سوم 86/63هکتار از سطح منطقه است .

وي افزود: از تاريخ  4/4/88 به منظور ترغيب و تشويق شهروندان بهنوسازي بافت فرسوده ، تا 50عوارض به متقاضيان پروانه تخريب و نوسازي صرفا در زيربنا و عوارض پارکينگ تخفيف تعلق مي گرفت که به منظور احياي بافت قديمي و ترغيبمضاعف شهروندان ، اين رقم از 1/10/88 به 100%تخفيف رسيده است و مالکين املاک بافتفرسوده مي توانند پروانه ساخت و ساز خود را به صورت رايگان از شهرداري منطقه دريافتمي‌كنند.

 

به گفته  معاون شهرسازي و معماري منطقه 11 ، در صورت عدموجود واحد تجاري در ملک مورد تقاضا ، عوارض زير بنا و تراکم و پيش آمدگي تا100%تخفيف و در صورت وجود تجاري کمتر از 20متر مساحت همکف به عوارض مذکور 50%تخفيفتعلق مي گيرد ومطابق ضوابط و مقررات جاري شهرداري تهران ، تامين پارکينگ برايمتقاضيان تخريب و نوسازي الزامي است.

 

ميقاني ادامه داد: به منظور تسهيل درامر صدورپروانه متقاضيان محدوده بافت فرسوده ، يک واحد کسر پارکينگ قابل پذيرشاست  و در صورت تجميع املاک واقع در بافتفرسوده به ازاء هر قطعه مازاد 20% تراکم تشويقي تعلق مي گيرد که چنانچه 2 قطعه تجميعشوند ،تا 50 % تخفيف عوارض به علاوه تخفيفات بافت فرسوده  به منظور احياي بافت هاي قديمي شهر و نيل بهاهداف شهرداري تهران ، ساماندهي شهري و اجراي ساختمان هايي با مساحت قبول انجام ميشود.

 

وي خاطر نشان کرد :به طور کلي شهرداريتهران و منطقه 11 نه تنها به دنبال منافع اقتصادي و ارتقاي درآمد منطقه در احيايبافت فرسوده نيست بلکه اعتبار و در آمد ناشي از موارد ديگر ازجمله تغيير کاربري هايغير مسکوني (تجاري و اداري و ... ) را صرف احياي بافت فرسوده و ساماندهي سيماي شهرو ارتقاي آرامش و امنيت تهران مي نمايد.

 

 

نظر شما