شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۲۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد برگزار کرد؛
کارگاه دو روزه «مهارت هاي فرزندپروري با هدف پيشگيري ازمصرف مواد مخدر» براي آشنايي روانپزشکان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور با مقوله فرزند پروري و پيشگيري از اعتياد برگزار شد.

به گزارش شهر، به نقل از وزرات بهداشت، دکترمحمدباقرصابري زفرقندي مديرکل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي  ضمن اعلام اين خبرگفت: موضوع اصلي اين کارگاه آموزش والدين درحوزه پيشگيري از ابتلاء فرزندان به اعتياد است.


وي افزود: در هر استاني يک روانپزشک را به عنوان مسئول بهداشت روان استان جهت مديريت امور مربوط به اعتياد قرار داده ايم که هم مباحث آموزشي دراين خصوص را پيگيري ميکند وهم مشاوره روساي دانشگاههاي علوم پزشکي در زمينه بهداشت روان است .


زفرقندي برگزاري کارگاه فوق­الذکر براي اين مديران را گامي جهت گسترش مباحث آموزش رواني به منظور پيشگيري از اعتياد فرزندان در خانواده­هاي سراسر کشور ارزيابي کرد و اظهارداشت: با توجه به همپوشاني زياد اختلالات روانپزشکي و سوء مصرف مواد از يک طرف و نياز به افزايش مهارت هاي زندگي و فرزند پروري از سوي ديگر، برگزاري اين کارگاه مي­تواند وسيله­اي براي ارتقاء سلامت روان در استان­ها باشد.


نظر شما