شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۲۵۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
شهردار داليان نسبت به مضرات عدم رفع آلودگي نفت خام رسوب‌کرده در سواحل چين هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري شهر، در حاليکه تلاش پس از بزرگترين حادثه‌ي نشت نفت در چين که تا کنون گزارش شده‌است، براي پاککردن سطح آب آلوده از نفت خام ادامه‌دارد، يک شهردار محلي در چين خواستار پاک شدن فوري نفت رسوب کرده در سواحل شد.

«لي‌وان چاي» شهردار داليان مي‌گويد پاک کردن فوري سواحل ازنفت باعث مي‌شود تا دوباره شسته‌شدن و بازگشتن نفت به سطح درياي زرد متوقف شود.

وي اظهار داشت: «شرايط هنوز خوش‌بينانه نيست و اکنون زمان دست روي دست گذاشتن نيست.»

اين نشت نفت از زماني شروع شد که يک خط لوله در بندر شلوغ داليان منفجر شد. لايه‌ي ضخيمي از نفت سواحل را پوشانده و نفت در سطحي معادل 430کيلومتر مربع از سواحل داليان منتشر شده‌است. داليان پيش از اين مناسب‌ترين شهرچين براي زندگي محسوب مي‌شد.

شهردار داليان از شهروندان و مخصوصا ماهيگيران منطقه براي کمک به زدودن نفت از سواحل داليان تشکر کرد. پاک کردن نفت با سه روش در اين منطقه در حال انجام است. يکي توليد باکتري‌ها نفت زدا در سطوح آلوده، پاشيدن موادشيميايي‌اي که باعث جلوگيري از تجمع نفت مي‌شوند بر سطوح آلوده و جمع کردن نفت باظروف پلاستيکي از سطح آب است.

مساله‌ي نشت نفت در اين منطقه جز ايجاد آلودگي زيست محيطي باعث شده‌است تا ماهيگيري در منطقه تا پايان تابستان ممنوع اعلام شود.

(منبع: روزنامه‌ي استار / اسوشيتدپرس / لس‌آنجلس تايمز)                   

نظر شما