يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
شوشتري در حاشيه نمايشگاه مشاركت شهروندي اعلام كرد:
سازمان زيباسازي شهر تهران در راستاي احياي ميدان انقلاب طرح "گذر انقلاب" را كه از ميدان امام حسين (ع) تا ميدان انقلاب را شامل مي‌شود،‌مطالعه و اجرا مي‌كند.

محمد جوادشوشتري رئيس سازمان زيباسازي شهر تهران در حاشيه برگزاري نمايشگاه خدمات شهري ومشاركت شهروندي ضمن بيان اين مطلب گفت: در مسير ميدان امام  حسين(ع) تا ميدان انقلاب اتفاقات بسياري افتاده است كه درصدد مستندسازي آنها هستيم.

 

وي بابيان اينكه اين مستند‌سازي در قالب طرحي با عنوان "گذر انقلاب" انجام مي‌شود،افزود: قراردادهاي لازم با شركت پيمانكار منعقد شده و گروهي عكاس از بخش‌هاي مختلف اين گذر عكس مي‌گيرند، و همچنين رويدادهاي مهم تاريخي كه در اين گذر نيز افتاده است را مورد مطالعه و بررسي قرار داده‌ايم.

 

شوشتري اظهار اميدواري كرد كه اين طرح تا 22 بهمن به اتمام رسيده و هم‌زمان با سالگردپيروزي انقلاب اسلامي اقدامات مهم و ماندگاري در اين مسير انجام دهيم تا شهروندان با تاريخ اين گذر بيشتر آشنا شوند.

 

 

وي درباره طرح و نماد ميدان انقلاب نيز به شهر گفت: براي ميدان انقلاب طرح موضعي را در دست اجرا داريم كه بخشي از آن تخريب دور ميدان، پاكسازي ميدان،‌اضافه شدن بخش‌هايي به دانشگاه تهران،‌ و جلو آمدن مسجد است. همچنين براي اين نماد با مجسمه‌سازان به‌نام ايراني صحبت شده تا بتوانيم طرحي كه در شان ميدان انقلاب و شهروندان تهراني است رابه اجرا بگذاريم.

 

رئيس سازمان زيباسازي ادامه داد: تاكنون براي نماد ميدان انقلاب دو دوره مسابقه برگزارشده اما تاكنون هيچكدام از طرح‌ها مورد تاييد سازمان زيباسازي نبوده است و  بايد براي اجراي يك نماد ماندگار اندكي صبرپيشه كرد.

 

اين مقام مسوول در شهرداري تهران درباره ساخت مجسمه‌هاي دزديده شده نيز گفت: تاكنون هشت مجسمه ساخته و نصب شده است و چهار مجسمه ديگر را نيز به زودي نصب مي‌كنيم. ضمن انكه دو مجسمه نيز از گذشته دزديده شده و هيچكس از آن خبر نداشت و آنها را نيز دراين طرح ساخته و نصب خواهيم كرد.

 

 

 

نظر شما