پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد هم زمان با روز خبرنگار،‌براي هشت هزار خبرنگار در سطح كشور،‌ هديه اي از سوي رييس جمهور پيش بيني شده كه بعدا اعلام مي شود.

 به گزارش " شهر " محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع خبرنگاران اعلام كرد: توجه به بيمه و مسايل رفاهي خبرنگاران و مطبوعات، در استان ها و شهرستان ها از اولويت کاري حوزه هنر و فرهنگ است.

وي در خصوص کاهش ميزان خدمت خبرنگاران با توجه به اينکه حرفه آنها جزو مشاغل سخت است، تصريح کرد: اين موضوع با توجه به سفرهاي سوم رئيس جمهور و هيئت دولت، مطرح و اعلام مي شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حمايت از گروه‌هاي هنري شهرستان ها را از ديگر اقدامات اين حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي شهرستان‌ها، بخشي از اعتبارات به اين گروه‌ها سوق داده شده است.

* تقسيم کشور به هشت منطقه سينمايي
وي در ادامه از تقسيم کشور به هشت منطقه سينمايي خبر داد و گفت: در هر منطقه با توجه به سوژه‌ها و موضوع‌هاي مشخص، فيلم‌هايي هم ساخته مي‌شود.

حسيني، با اشاره به گزارش ارسالي به رئيس جمهور در دو هفته گذشته مبني بر کافي نبودن اعتبارات فعلي سينماهاي کشور، بيان داشت: خوشبختانه دکتر احمدي نژاد موافقت کرد اعتبارات لازم براي بازسازي و احداث سالن هاي سينمايي براي شهرهايي که حتي يک سالن هم ندارند، اختصاص يابد.

وي تصريح کرد: علاوه بر اين، براي ساخت فيلم‌هايي که هزينه قابل توجهي را نياز دارند، اعتبارات ويژه‌اي در نظر گرفته شده است.

*صدور مجوز کتاب شتاب مي گيرد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بيان داشت: بايد مجوز صدور کتاب‌ها، با توجه به تغييراتي که در حوزه معاونت فرهنگي انجام شده، به سرعت صادر شود و برخي از کتاب هايي که بلاتکليف هستند، براي آنها تعيين تکليف شود.

حسيني، با بيان اينکه در زمان حاضر به بحث شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد توجه ويژه‌اي شده، ابراز اميدواري کرد که به زودي خدمات ارزنده‌اي به نويسندگان، شاعران و هنرمندان کشور ارايه شود.

وي همچنين گفت: با فرا رسيدن سي امين سالگرد دفاع مقدس، جشنواره فيلم دفاع مقدس و شعر پايداري با حضور نمايندگاني از کشورهاي ديگر، برگزار مي‌شود.

نظر شما