دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
در راستاي ساماندهي ميادين شهر تهران
سازمان زيباسازي شهر تهران در راستاي ساماندهي ميادين تهران، ميدان ونك و نبوت را به عنوان نخستين ميادين شهري بهسازي و ساماندهي مي‌كند.

مهدي گلشني معاون فني- عمراني سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت:تهران شهري است كه ورودي و خروجي آن مشخص نيست،‌اين در حالي است كه در گذشته تهران صاحب دروازه و ورودي‌هاي مختلف به شهر بوده است.


وي افزود: در همين راستا يكي از اولويت‌ها و پروژه‌هاي اصلي سازمان زيباسازي ساماندهي ميادين و اينكه ورودي‌هاي شهر تهران را مشخص كنيم.



به گفته گلشني هم‌اكنون سازمان زيباسازي شهر تهران 20 طرح مطالعاتي ساماندهي ميادين را در دستور كار خود قرار دارد و در تلاش است تا پايان سال طرح‌ها را به مناطق به منظور اجراي آن بدهند.


اين مقام مسوول درزيباسازي شهر تهران با اشاره به اينكه هم‌اكنون طرح ساماندهي ميدان ونك و ميدان نبوت در حال اجراست،‌تصريح كرد: اين مرحله از کار مدت زماني درحدود5 تا 6 ماه به خود اختصاص خواهد داد البته کف سازي، پياده روسازي و ترميم جداره‌هاي اين ميدان نيزدر ادامه انجام مي‌شود.


وي ادامه داد:20ميدان از ميادين شهر تهران در دست طراحي و بهسازي است. اما با توجه به اينكه ميدان ونك و ميدان نبوت از جمله ميادين مهم و پرتردد شهر تهران به حساب مي آيند اين ميادين را در اولويت قرار داده‌ايم.


گلشني به ساماندهي ميدان نبوت (هفت حوض) اشاره كرد وبه شهر گفت: پروژه ميان نبوت به دوبخش شمالي و جنوبي تقسيم شده است.با توجه به آنکه ميدان هفت حوض ميداني تفرجگاهي وگردشي براي مردم منطقه شرق تهران است؛ ضروري است که اين ميدان ساماندهي شود.

معاون فني عمراني سازمان زيباسازي ادامه داد: دراين طرح قرار است مسير حاشيه‌اي ميدان بهسازي شود و قسمت شمالي ميدان محصور شده تاکارهاي اجرايي از جمله هفت نشيمن‌گاه احداث شود.


گلشني تصريح كرد: پس از اتمام قسمت شمالي ميدان،قسمت جنوبي ميدان شروع خواهد شد که در اين قسمت هفت حوض کوچک که نمادي از عدد هفت است، نيز ساخته مي شود.

همچنين در کل ميدان نيز هفت حوض که نمادي از عدد هفت است ساخته مي شود.

وي درباره طرح ساماندهي ساير ميادين شهر تهران به شهر توضيح داد: در اين حوزه كار به دو بخش منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تقسيم شده است كه در بخش فرامنطقه‌اي ساماندهي ميادين اصلي شهر تهران،‌ ميدان‌هاي تجريش،فردوسي،‌وليعصر،‌تجريش و انقلاب در دستور كار است. دربخش منطقه‌اي نيز 12 ميدان ديگر طراحي و ساماندهي مي‌شود.

نظر شما