چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۲۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
اخيرا در برخي از مناطق شمالي تهران افرادي اقدام به توزيع گسترده بسته هاي تبليغ مسيحيت به روشي خاص کرده اند که نوع اين اقدام و محتواي اين بسته هاي تبليغي که حتي با آموزه هاي حضرت عيسي (ع) نيز انطباق ندارد ، هشداري براي مسئولان و متوليان فرهنگي و ديني است.

تعدادي از شهروندان شمال تهران طي هفته هاي اخير با گشودن در صندوقهاي پستي خود با کتب و لوحهاي فشرده اي روبرو شده اند که علامت سؤالهاي متعددي را در ذهن آنها ايجاد کرده است.

اين بسته هاي تبليغي حاوي ترجمه کتب عهد جديد (انجيل) همگي به زبان فارسي و با ورقهاي بسيار مرغوب در قطع جيبي و سه لوح فشرده حاوي فيلمي از زندگي حضرت مسيح (ع) به روايت لوقا و برنامه تبليغاتي خاصي است که در يکي از کشورهاي اروپايي چاپ و ضبط شده است.

 

در اين برنامه تبليغاتي مبلغان با ايجاد سؤالهايي در صدد پاسخ به آن هستند ، حال آنکه در نهايت مخاطب نه تنها پاسخ مناسبي از آنها دريافت نمي کند بلکه بر شبهاتش افزوده تر مي شود. به نظر مي رسد تنها هدف انتشار و توزيع اين بسته هاي تبليغي نه تنها تبليغ انديشه هاي مسيحيت بر اساس آموزه هاي حضرت عيسي ابن مريم (ع) نيست ، بلکه ضعف و سستي مطالب ضبط شده نشان مي دهد آنها دنبال جذب پيرواني هستند که کورکورانه پيرو برخي شعارها و جذابيتهاي ظاهري باشند در حاليکه از اصل و گوهر اديان و تعاليم اين پيامبر بزرگ و اولوالعزم الهي غافلند.

 

اين مسئله البته هشداري براي مسئولان و متوليان ديني و فرهنگي کشور است. همت و تلاش ديگري با گسترش ابزارهاي تبليغي و ارتباطي لازم است تا علما و روحانيون متولي امور ديني و فرهنگي کشور با روشهاي جديد در پي تحکيم ريشه هاي ديني و مذهبي جوانان کشور باشند. روش هايي منطبق بر وحي و عقلانيت و فطرت انسانها که آنها را در برابر شبهات بي پايه ايمن سازد و هر کدام از افراد جامعه اسلامي ايران به جاي انفعال در برابر شبهات ديني، خود آمر و عامل دين و مذهب خويش باشند.

 

علما، روحانيون و متوليان امور ديني و فرهنگي کشور بايد به اين مسئله توجه داشته باشند که با گسترش ابزارهاي ارتباط جمعي به ويژه اينترنت تنها سخنراني صرف ،و طولاني براي رفع شبهات ديني جوانان کافي نيست ، بلکه در کنار سخنراني هاي مذهبي و اخلاقي بايد به روشهاي غير مستقيم مثل توليد محصولات فرهنگي و هنري ، نگارش کتابهاي داستان، رمان، فيلم، ساخت برنامه هاي ترکيبي، تئاتر، موسيقي، شعر نيز به عنوان ابزاري کارآمد توجه داشت.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

 

نظر شما