سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
پليس دهلي با گشايش صفحه‌اي در فيس‌بوک از شهروندان اين شهر اطلاعات مربوط به رانندگان متخلف را دريافت مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري شهر، از دو ماه پيش پليس دهلي با گشودن صفحه‌اي در شبکه‌ي اجتماعي فيس‌بوک از کاربران اهل دهلي در اين وب‌سايت خواسته‌است تا اطلاعات، عکس‌ها و فيلم‌ مربوط به رانندگان متخلف در خيابان‌هاي دهلي را در اين صفحه به اشتراک بگذارند تا پليس دهلي با تخلفات آنها مبارزه کند.

بنا بر اين گزارش تاکنون بيش از 17000 هزار نفر از کاربران فيس‌بوک هوادار اين صفحه‌شده‌اند و تقريبا سه هزار عکس و ده‌ها ويدئو در اين صفحه ارسال شده‌است.

در بين عکس‌هاي ارسال شده عکس‌هايي از موتورسواران بدون کلاه کاسکت و ماشين‌هاي پارک شده در پياده‌رو گرفته، تا رانندگاني که با موبايل صحبت مي‌کند و اتومبيل‌هايي که در محل‌هاي پارک ممنوع پارک شده‌اند ديده‌مي‌شوند.

پليس راهنمايي و رانندگي دهلي نو تاکنون با توجه به شماره پلاک‌هاي مشخص در اين عکس‌ها براي 665 راننده‌ي متخلف برگ جريمه صادر کرده‌است.

بر خلاف نگراني‌هايي که نسبت به حفظ حريم خصوصي و سنديتِ عکس‌ها وجود داشت، واکنش عمومي به اين طرح بسيار خوب بود.

يک مقام مسوول کميسيون مشترک ترافيک دهلي نو مي‌گويد که درحاليکه تنها 5000 پليس راهنمايي و رانندگي براي يک شهر دوازده مليون نفري وجود دارد، وب‌سايت‌هاي شبکه‌ي اجتماعي مي‌توانند نقش خوبي را در زمينه‌ي مبارزهبا تخلفات اجرا کنند، چرا که پليس راهنمايي و رانندگي نمي‌تواند هميشه در همه‌ي صحنه‌ها و همه جاي شهر حضور داشته‌باشد.

اين مقام مسوول تاييد کرده‌است که ممکن است در بين عکس‌هايبه اشتراک گذاشته‌شده عکسي دست‌کاري شده باشد و شخصي به غلط محکوم شود، اما اضافه مي‌کند که اين امکان براي افرادي که جريمه مي‌شوند وجود دارد تا در صورتي که تصورمي‌کنند به غلط جريمه‌شده‌اند نسبت به جريمه‌ي خود اعتراض کنند.

 (منبع: روزنامه‌ي نيويورک تايمز)

نظر شما