دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
رسول نجفيان از حضورش در فيلمي از داريوش فرهنگ با عنوان «جاي خالي زن» خبر داد.

اين بازيگر تئاتر و تلويزيون در گفت وگو با خبرنگار شهر گفت: در فيلم سينمايي «خنده در باران» كه پيش از اين به نام «جاي خالي زن» نامگذاري شده به كارگرداني داريوش فرهنگ بازي مي‌كنم.

نجفيان با اشاره به تئاتر «بيژن و منيژه» درباره وضعيت موجود در عرصه تئاتر عنوان كرد: تئاترهاي امروزي بايد متني قوي براي اجرا داشته باشند. تئاتر «بيژن و منيژه» را براساس شاهنامه فردوسي نوشتم، مجموعه‌اي كه بيشتر شبيه پرده‌خواني است و يكي از شادترين قصه‌ها از مجموعه قصه‌هاي فردوسي به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه گفت: من فكر مي‌كنم جشنواره‌هاي مختلفي كه درباره تئاتر در طول يك سال برگزار مي شود، مي‌تواند تجربه مناسبي براي علاقه مندان به اين هنر باشد تا از داستان‌هاي اصيل ايراني براي اجرا استفاده كنند. ادبيات ايران از اساطير، افسانه‌ها، قصه‌هاي هزار و يك‌شبي،‌ كليله و دمنه و اشعار فردوسي و مولانا و پر از شكوه و ارزش است كه نبايد فراموش شود و با پرداختن به اين متون مي‌توان هويت ايراني را حفظ كرد.

نجفيان همچنين در مجموعه‌اي به نام «خاك من تبار من» حضور دارد كه درباره تهراني‌هاي قديم است. اين بازيگر مجموعه هاي تلويزيوني و سينمايي فيلم هاي زيادي را در كارنامه خود دارد و سال 1369 براي فيلم «نقش عشق» كانديد سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر بود.

نظر شما