يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
با اشاره به تكميل نشدن پوشش واكسيناسيون؛
رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن اعلام كرد: مرحله سوم واكسيناسيون هپاتيت B كه از دوم مردادماه آغاز شد، تا پايان مردادماه تمديد شد.
به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، دكتر محسن زهرايي با بيان اين كه «بدليل افزايش ميزان سفرها در ايام تابستان درصدد افزايش مدت زمان مقرر اعلام شده برآمديم»، اظهار كرد: بر اين اساس با وجود اين كه پيش از اين مقرر شده بود نوبت سوم اين واكسيناسيون كه ويژه متولدان سال 71 است را تا 15 مردادماه به پايان ببريم، با توجه به گزارش‌هاي دريافت شده مبني بر كامل نشدن پوشش واكسيناسيون مدت زمان را تا پايان مردادماه تمديد كرديم.

وي با اشاره به رايگان بودن اين واكسن تخمين زد: در اين نوبت نيز مانند نوبت اول و دوم واكسيناسيون هپاتيت حدود 800 هزار نفر واكسن دريافت كنند.

 

زهرايي افزود: با توجه به اين كه واكسيناسيون هپاتيتB در تمامي مراكز بهداشتي درماني سراسر كشور و خانه‌هاي بهداشتي شهري و روستايي انجام مي‌شود، از واجدان دريافت واكسن كه حين سفر هستند، درخواست مي‌كنيم با در دست داشتن كارت شناسايي معتبر به يكي از مراكز بهداشتي درماني مراجعه و نسبت به دريافت واكسن اقدام كنند.

 

وي با بيان اين كه «واكسن‌ها، موادي هستند كه در اثر تغيير دادن ميكروب‌ها كه قابليت بيماري‌زايي ميكروب‌ها را كامل از بين مي‌برد، ساخته مي‌شوند و بدن انسان را در مقابل ميكروب اصلي ايمن مي‌كند»، تأكيد كرد كه به منظور حصول اطمينان نسبت به ايمني كامل بدن در برابر بيماري هپاتيت B، دريافت هر سه نوبت واكسن ضروري است.

نظر شما