يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۷
کد خبر: ۲۲۹۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
وزير اطلاعات با اشاره به اينکه بخش اعظم بودجه استکبار براي اجراي جنگ نرم در جمهوري اسلامي ايران هزينه مي شود ، گفت: آن ها در فتنه پارسال حدود 17 ميليارد دلار در ايران هزينه کردند.

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در بيست و هفتمين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق کشور به حرکت استکبارجهاني عليه نظام جمهوري اسلامي در30 سال گذشته اشاره کرد و افزود: آنها جنگ نرم خود را عليه ايران با هوشمندي و ذکاوتي خاص انجام داده اند و مي دهند.

 

وي با اشاره به اينکه استکبارجهاني در جنگ نرم ، عرصه آموزش و پرورش را هيچگاه رها نکرده است ، گفت: آنها به رغم اين که در مواجهه با اسلام ناب دچار شکست شدند اما تجربه هاي موفقي در موقعيت هاي مختلف کسب کرده اند.

 

مصلحي در ادامه به فروپاشي شوروي اشاره کرد و افزود: سرمايه گذاري هاي جدي در اين باره صورت گرفت و در40 سال ، 10 ميليون کتاب و نشريه براي مقابله با شوروي چاپ شد.

 

وي گفت : اساس جنگ نرم بر مقوله فرهنگ طراحي شده و نظام معرفتي و ارزشي را هدف گرفته است .

 

مصلحي اضافه کرد: دشمن الگوهاي خود را براساس لذت گرايي ، سودانگاري ، پوچ گرايي و از خودبيگانگي جا مي اندازد و فقط کشورهايي مي توانند در برابر آنها مقاومت کنند که توان دفاع از فرهنگ و تمدن خود را داشته باشند.

 

وزير اطلاعات گفت: از 25 سال پيش تاکنون بيش از 80 مرکز و بنياد در موضوع جنگ نرم در غرب ايجاد و سالانه حدود دو ميليارد دلار بودجه در اين باره صرف شده است.

 

وي افزود : بودجه يادشده هزينه آشکار آنهاست و هزينه هاي پنهان ديگري دارند که از طريق سرويس ها و مجموعه هاي اطلاعاتي هزينه مي شوند.

 

مصلحي در بخش ديگري از سخنانش از تشکيل تشکلي غيرانقلابي با حضور برخي معلمان خبر داد و افزود: استکبار در مقطعي بيش از 315 هزار دلار در اختيار اين تشکل قرار داد.

 

وي گفت: براساس اسناد و اطلاعات موجود ، استکبار در حوزه جنگ نرم سرمايه گذاري هاي جدي در مجموعه آموزش و پرورش و نوجوانان کرده است.

 

مصلحي طرح مسيحي سازي جوانان در برخي مدارس را يکي از اين سرمايه گذاري ها برشمرد و افزود: البته مجموعه اينها جداي از اقليت هاي پذيرفته شده در نظام هستند.

 

وي ادامه داد: آن ها جريان پروتستاني تحت عنوان "عيسي" را ايجاد کرده اند که همگي از صهيونيسم خط مي گيرند و تاکتيک آنها اين است که القا کنند سياسي نيستند.

 

وزير اطلاعات در ادامه به تلاش استکبار براي جذب بسياري از معلمان و دانش آموزان در فتنه پارسال اشاره کرد و گفت: آنها با ايجاد موسسات غيردولتي در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به کار شدند حتي در زمان وقوع زلزله در بم با ايجاد موسسه اي ، حرکات سوء خود را دنبال کردند.

 

وي اضافه کرد: از ديگر فعاليت هاي استکبار ، ترويج فرقه بهاييت در برخي مدارس کشور است و بهايي ها با ايجاد مراکز آموزشي ، مهدکودک و مدارس غيرانتفاعي به مقاصد سوء خود دست مي يابند.

 

مصلحي در ادامه فعاليت انجمن حجتيه را در فتنه پارسال بسيار وسيع خواند و گفت: اينها با حضور در مدارس گفتمان سکولاريستي را رواج مي دهند.

 

وي به نمونه اي از فعاليت اين ها در مدارس اشاره کرد و افزود: براي مثال آنها با روايتي از امام صادق(ع) اينگونه القا مي کنند که آن حضرت بازي شطرنج را جايز ندانسته اند و سپس به فتوايي از امام (ره) مبني بر جايز بودن بازي شطرنج اشاره و بدون توجه به بحث مقتضيات زمان و مکان و موضوع اجتهاد و فتوا ، ذهن دانش آموزان را منحرف مي کنند.

 

مصلحي اضافه کرد: از ديگر فعاليت هاي آنان در مدارس ايجاد فرقه هاي نوظهور با رويکرد مفسده جويانه و بي بندوباري است و اين جريان از طريق مدل هاي مو و لباس با علايم و آدم هاي مختلف درپي جذب دانش آموزان هستند.

 

وي ادامه داد: گروه هاي ديگري نيز در مقوله مهدويت انحرافاتي ايجاد مي کنند.

 

وزير اطلاعات گفت: طرحي در اين وزارتخانه تهيه شده است که براساس آن اطلاع رساني خوبي درباره فعاليت جريان هاي انحرافي به مسئولان آموزش و پرورش داده مي شود.

 

مصلحي اطلاع رساني به موقع و شناساندن تهديدات را از موارد در دستورکار خود از ابتداي وزارتش خواند و گفت: پخش برنامه هاي ماهواره اي در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي ، تبليغ مکاتب و نحله هاي انحرافي در مدارس و جذب مريد از ميان دانش آموزان را از رئوس برنامه هاي دشمن براي ايجاد انحراف در‌ آموزش و پرورش است.

 

وي ادامه داد: توزيع کتب انحرافي به صورت بسته بندي شده در مدارس از ديگر برنامه هاست که با شناسايي معلمان ، روحانيان و مجموعه هاي موثر و سرشناس ، اين محموله ها به صورت پست به آنان ارسال مي شود.

 

مصلحي گفت: حجم زيادي از اين محموله ها که بيشتر در قالب فيلم و الواح فشرده مبتذل بود با نشاني هاي آدرس هاي دروغين فرستنده به افرادي در قم ارسال شده بود.

 

وي افزود: دامن زدن به تعصبات قومي و مذهبي به ويژه در مناطق مرزي ، ايجاد سازمان هاي مردم نهاد ، تلاش براي گسترش ناهنجاري ها و بزهکاري ها در ميان دانش آموزان از طريق ماهواره ، اينترنت و کتب مستهجن و ترويج بدحجابي و بي حجابي در ميان دانش آموزان دختر از ديگر برنامه هاي دشمن براي ايجاد انحراف در آموزش و پرورش است.

 

وزير اطلاعات گفت: آنها با توزيع موادمخدر در ميان دانش آموزان و اهانت به اعتقادات شيعه، اهداف خود را در انحراف جوانان دنبال مي کنند.

 

مصلحي افزود: به محض اينکه معلمي به خارج کشور سفر کند ، سرويس هاي اطلاعاتي به شدت روي او کار مي کنند.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما