شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
20 ويژه برنامه با عنوان « بر آستان جانان» در فرهنگسراي اخلاق، خانه‌هاي فرهنگ، کتابخانه‌ها و نگارخانه و ساير مراکز فرهنگي هنري منطقه14 در ماه مبارک رمضان اجرا مي‌شود.

به گزارش شهر، مدير فرهنگي هنري منطقه 14 با اعلام اين مطلب از برگزاري « جشن ويژه برآستان جانان» از اول تا هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 30/20 با حضور قاريان بين‌المللي، گروه‌هاي تواشيح و گروه‌هاي هنري، همراه با شعرخواني، اجراي ني و دف، سخنراني مذهبي، اجراي مسابقه و مناجات خواني در بوستان سهند خبر داد و افزود: توام كردن نشاط و شادابي با معنويت و فراهم كردن هر چه بيشتر زمينه مبارک و مقدس بودن رمضان رويکرد اصلي ويژه برنامه‌هاي مديريت فرهنگي هنري منطقه در ماه ميهماني خداست.


کاووس صفايي نائيني با اشاره به برپايي ايستگاه‌ها و غرفه‌هاي جنبي برنامه در آستان جانان، گفت: عرضه محصولات فرهنگي، غرفه پيک نور همراه بات مسابقه حفظ آيات، غرفه داستان‌گويي و نقاشي با مضامين قرآني ويژه کودکان و نوجوانان، غرفه بلوتوث قرآني، غرفه خوشنويسي معلي و غرفه پاسخگويي به شبهات مذهبي، راه‌اندازي غرفه طبح غذاهاي سنتي به عنوان افطاري ساده و راديو پارک رمضان را از ديگر بخش‌هاي خاص برنامه بر آستان جانان دانست.


رييس فرهنگسراي اخلاق در توضيح « جشن سحرخيزان کوچک» با شعار « رمضان ؛ ماه آرزوهاي آسماني » در حسينيه کاشاني‌ها گفت: به منظور تاثير فضاي معنوي ماه مبارک رمضان بر الگو برداري کودکان و نوجوانان به ويژه دختران، جشن سحرخيزان کوچک براي دختراني که اولين بار در زندگي خود حال و هواي رمضان را تجربه مي‌کنند برگزار مي‌شود.



به گفته صفايي نائيني؛ شرکت در مراسم « شبهاي شيدايي » با اعزام شهروندان منطقه به باغ موزه دفاع مقدس در بوستان طالقاني، محيطي با نشاط و روحاني را همراه با محفل انس با قرآن، استفاده از غرفه‌هاي فرهنگي و ويژه برنامه خاص درياچه با نورپردازي ليزري، نمايش تصاوير حماسي دفاع مقدس بر روي پرده‌اي از آب و بخار و پخش سرود با فوران موزيکال درياچه براي خانواده‌ها ايجاد مي‌كند.


شهروندان مي‌توانند از اول تا 17 ماه مبارک رمضان ضمن مراجعه و ثبت نام در فرهنگسراي اخلاق و خانه‌هاي فرهنگ منطقه شب‌ها از ساعت 22 تا 24 در قالب اردو از اين برنامه‌هاي فرهنگي و روحاني به صورت رايگان بهره‌مند شوند.


رييس فرهنگسراي اخلاق برپايي جشن ميلاد امام حسن مجتبي (ع) را همزمان با نيمه ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌هاي « سفره برکت»، « کريمانه » و « در سايه سار رمضان » جزو ويژه برنامه‌هاي محله آسماني ذکر کرد که در سطح محلات با مشارکت مساجد و شهرداري‌هاي نواحي برگزار مي‌شود.


به گفته مدير فرهنگي هنري منطقه 14 براي اولين بار توسط فرهنگسراي اخلاق مسابقه سراسري «رازهاي آسماني» شامل 30 جدول با مضامين قرآني در طول ماه مبارک توزيع و در شمارگان 30 هزار نسخه ويژه کارکنان شهرداري‌هاي مناطق، سازمانها و مؤسسات وابسته به شهرداري تهران اجرا مي‌شود.


صفايي نائيني موضوعات جداول را در پنج محور روزه و روزه داري، صبر و شکيبايي، نماز و عبادت، قناعت و ساده زيستي و احسان و نيکوکاري برشمرد که به صورت روزانه در سطح تهران اجرا مي‌شود.

نظر شما