يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
سرپرست صندوق بازنشستگي كشور خبر داد:
سرپرست صندوق بازنشستگي كشورگفت: يكهزار ميليارد تومان مطالبات بازنشستگان مربوط به تفاوت پاداش سال 79، تا پايان شهريور ماه امسال به همراه حقوق ماهيانه به حساب بازنشستگان واريز مي شود.

 به گزارش " شهر " به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، ايراندخت عطاريان افزود: بر اساس مصوبه هيئت وزيران، سهام شركتهاي پتروشيمي جم، سنگ آهن مركزي و آب و برق كيش براي پرداخت مطالبات بازنشستگان تعيين شده و تا كنون كار مالكيت سهام پتروشيمي جم انجام شده و ما منتظر واگذاري بقيه سهام ها هستيم.

وي با اعلام اينكه منتظر تعيين تكليف 440 ميليارد تومان بابت تعلق سهام به صندوق بازنشستگي هستيم، اظهار داشت: به بازنشستگان قول داديم مطالبات هزار ميليارد توماني آنها تا پايان شهريور ماه پرداخت شود. مسئوليت رفع مشكلات پرداخت سهام با صندوق است و ما تا كنون اقدامات لازم را در اين زمينه براي صندوق انجام داده ايم و به طور قطع مي توانيم اعلام كنيم كه اين ميزان مطالبات با حقوق شهريور ماه پرداخت مي شود.

 

وي تاكيد كرد: اين پرداختها بر اساس مصوبه هيئت وزيران به صورت نقدي با فروش سهام اين شركتها انجام مي شود.

ايراندخت عطاريان در ادامه در پاسخ به ميزان مطالبات صندوق بازنشستگي كشور از دولت اظهار داشت: يكي از مطالبات صندوق از دولت مربوط به اجراي قانون خدمات كشوري است كه شامل دو هزار ميليارد تومان مي شود. پرداخت اين ميزان بدهي در قانون بودجه سال 89 ديده شده و تمهيدات لازم براي پرداخت مطالبات بازنشستگان از مهرماه 86 تا سال 87 نيز پيش بيني شده است.

 

وي با اعلام اينكه منتظر هستيم دولت اين دو هزار ميليارد تومان را در اختيار صندوق قرار دهد اضافه كرد: در هر ماه تفاوتي بين ميزان كسوري كه از مشتركان خود مي گيريم و مبالغي كه از دولت دريافت مي كنيم وجود دارد كه دولت متعهد است در ادامه اجراي ماده 100 قانون خدمات كشوري آن را اجرا كند.

عطاريان اضافه كرد: ماهانه بيش از 580 ميليارد تومان بابت حقوق به بازنشستگان پرداخت مي شود.

سرپرست صندوق بازنشستگي كشور با اشاره به اينكه مابه تفاوت افزايش 6 درصدي حقوق فروردين و ارديبهشت ماه بازنشستگان خرداد ماه پرداخت شد، گفت: كل مطالبات بازنشستگان سه هزار ميليارد تومان است كه هزار ميليارد تومان به صورت نقدي بابت تفاوت پاداش سال 79 است و دو هزار ميليارد تومان نيز بابت اجراي قانون خدمات كشوري است كه پرداخت اين دو به صورت منفك انجام مي شود.

وي با اشاره استفاده بازنشستگان از سفر كارت در مسافرت هاي تابستان امسال تاكيد كرد: سفركارت يك كارت الكترونيكي بانكي است و در حال حاضر بازنشستگان در صورت استفاده از اين كارت در صورت واريز نشدن وجوه نقد دولت، مي توانند با شارژ اين كارتها از خدمات هتل ها استفاده كنند كه حداكثر 40 درصد تخفيف در هتل ها و مهمانسراها را شامل مي شود.

 

نظر شما