يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
با اعلام 97 آتش سوزي طي يكسال گذشته در بازار
شهردار منطقه 12 در واكنش به هشدارهاي اعضاي شوراي شهر نسبت به خطرات صنف طلاسازي در بازار تهران از انتقال اين صنف به مكان ديگري خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، نادر كرمي، شهردار منطقه 12 صبح امروز درجلسه شوراي شهر تهران در حين ارايه گزارشي از ايمني بازار بزرگ تهران گفت: متاسفانه بين بازار و مجموعه شهرداري ديوار بي‌اعتمادي به وجود آمده است.

او در ادامه به يكي از گله‌مندي‌هاي موجود در بازار تهران اشاره كرد و افزود: متاسفانه درهاي ورودي بازار كنترل نمي‌شوند و يا از سوي افرادي كه مسوول كنترل كردن درهاي ورودي بازار هستند شيطنت‌هايي انجام مي‌شود.

كرمي با اشاره به اقدامات ترافيكي در دست اجرا توسط منطقه گفت: متاسفانه ميله‌هاي بلند ورودي بازار در شان محدوده تاريخي بازار نيست به همين منظور درهاي جديدي پيش‌بيني شده كه به زودي يكي از آن‌ها به صورت آزمايشي در ورودي بازار نصب مي‌شود.

شهردار منطقه 12 در مورد ساير اقدامات گفت: ساماندهي چرخ دستي‌هاي بازار و موتورها، ساماندهي و طراحي اساسي معابر و راهنمايي مسير، ساماندهي تردد و پارك موتور سيكلت‌ها از ديگر اقدامات است.


اجراي مسير دوچرخه در شمال بازار


شهردار منطقه 12 از اجراي مسير دوچرخه سواري در شمال بازار خبر داد و تصريح كرد: هزار دستگاه دوچرخه ظرف مدت يك ماه آينده از خيابان امام خميني به سمت بازار راه‌اندازي مي‌شود تا از ميزان موتور سواري در بازار كاسته شود.

كرمي به راه‌اندازي تراموادي بازار اشاره كرد و ادامه داد: براي يك مسير 2 كيلومتري در بازار تهران واگن‌هاي تفريحي تراموا احداث مي‌شود كه قابليت جابه‌جايي بارهاي كوچك و كم وزن را خواهد داشت.

شهردار منطقه 12 به اقدامات شهري در محدوده بازار اشاره كرد و گفت: دفع خطر از املاك خطرناك، صدور راي، تخليه و تغيير شغل در مورد عرضه كنندگان مواد پلاستيكي، شيميايي و مشاغل مزاحم كه داراي خطر آتش‌سوزي هستند، شناسايي و صدرو اخطاريه جهت اصناف كالاهاي اشتغال‌زا، حفر چاه‌هاي جذبي جهت ساماندهي و دفع آب‌هاي سطحي از ديگر اقدامات است.

او در ادامه با اعلام اينكه لازم است مشاغل زيادي در بازار جابه‌جا و يا تعطيل شوند يادآور شد: در حال راي گرفتن براي تعطيلي طلاسازاني هستيم كه به دليل عدم رعايت موارد ايمني موجب بروز خطر آتش‌سوزي در بازار تهران مي‌شوند.


فضاي بي‌اعتمادي ميان بازار و مديريت شهري


شهردار منطقه 12 در مورد اقدامات آتش‌نشاني در محدوده بازار تاكيد كرد: از ابتداي سال تاكنون 97 آتش‌سوزي در محدوده بازار رخ داده است به همين علت استقرار ايستگاه 97 با بهره‌گيري از خودروهاي مناسب براي بازار در دست اقدام است.

به گفته كرمي از سنوات گذشته رابطه بدي ميان بازار تهران و مديريت شهري وجود داشت و ديوار بي‌اعتمادي سايه انداخته بود كه اگر چه در دوره شهردار سابق تهران، اقداماتي انجام شد اما در دوره جديد، نگاه‌هاي همه جانبه‌اي در محدوده بازار وجود داشت و اين بي‌اعتمادي تعديل شد.

به گفته شهردار منطقه 12، در بازار تهران با 110 هكتار، 52 هزار فعاليت انجام مي‌شود و 400 هزار نفر به طور مستقيم در بازار تهران فعاليت مستقيم دارند.


نظر شما