دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۰۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
شهردار منطقه 12 در پاسخ به شهر
شهردار منطقه 12 اعلام كرد كه هم‌اكنون زمان خوبي براي بازسازي وساماندهي خيابان لاله‌زار نيست و در ابتدا گروه‌هاي مردمي و كسبه بايد در اين زمينه به اتفاق نظر برسند.

 به گزارش خبرنگارشهر،‌نادر كرمي شهردار منطقه 12 روز گذشته در گفتگوي صميمانه خود با خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار شهر مبني بر اينكه طرح ساماندهي خيابان لاله‌زار از چند سال پيش مطرح بوده و تاكنون اقدام خاصي صورت نگرفته است،‌گفت: در دو يا سه سال گذشته گروهي مردمي خواستار ساماندهي لاله‌زار بوده و حتي ستادي را نيز تشكيل دادند وقرار بود شهرداري نيز به آنها كمك كند، اما اين گروه در كار خود موفق نبوده و درنتيجه كار خاصي نيز صورت نمي‌گيرد.

وي با بيان اينكه ازهمان ابتدا شهرداري متولي اين كار نبود، افزود: در همان زمان وقتي صحبت ازساماندهي لاله‌زار و برگرداندن پيشينه فرهنگي اين خيابان مطرح شد،‌كسبه و مردم ذينفع مخالفت كرده و چون گروه مردمي نتوانست اين موضوع را در ميان اهالي اين خيابان تبيين كند،‌طرح با شكست مواجه شد.

به گفته كرمي،‌خيابان لاله‌زار حافظ سه دوره تاريخ فرهنگي مربوط به سال‌هاي 1330، سال‌هاي 1345 تا 1357 و پس از انقلاب است و حفظ وجهه فرهنگي آن كاري بس مهم اما دشوار است.

وي درباره اقدامات ويا برنامه شهرداري در حوزه ساماندهي خيابان لاله‌زار توضيح داد: براي ساماندهي طرح‌هاي بزرگي همچون لاله‌زار و يا بازار مقتضيات زمانه بسيار مهم است و بايد با توجه به زمان اين اقدامات را انجام داد. هم‌اكنون زمان ساماندهي لاله‌زار فرا نرسيده وبايد ابتدا موافقت مردم را گرفت.

شهردار منطقه 12تصريح كرد: پياده‌روهاي لاله‌زار و حجم تردد در اين مسير بسيار زياد است كه ابتدابايد حجم تردد كاهش يابد و بسترهاي لازم را نيز فراهم كنيم.

اين مقام مسوول درشهرداري همچنين اعلام كرد كه هم‌اكنون سرمايه‌گذاري تصميم به بازسازي هتل كارون يالاله در لاله‌زار گرفته و شهرداري نيز حمايت‌هاي لازم را در اين زمينه انجام داده است.



وي در ادامه به برنامه‌هاي ماه رمضان منطقه 12 اشاره كرد و گفت: يكي از برنامه‌هاي جدي منطقه درماه مبارك رمضان تابلونويسي در 300 محدوده علامت‌گذاري شده است و در اين محدوده‌هاتابلوي دو در دو كه هر كدام مزين به جملات بزرگان و مشاهير ايران است،‌ نصب مي‌شود.

شهردار منطقه 12 درپاسخ به درخواست خبرنگاران مبني بر حفظ هويت تاريخي و فرهنگي اين منطقه گفت: در محدوده منطقه 12 آثار تاريخي بسياري است كه هم‌اكنون در فهرست ميراث ملي كشور ثبت شده،‌اما هيچكس به داد آن نمي‌رسد و قطع به يقين تا دو سه سال آينده نيز تخريب مي‌شود.



وي ادامه داد:شهرداري تا آنجا كه در توان داشته سعي در زنده نگه داشتن منطقه دارد و حتي در برخي موارد اقدام به مرمت و بازسازي بناهاي تاريخي نيز كرده‌ايم،‌اما نكته جالب توجه آن است كه تا وقتي عمارتي در حال ريختن است هيچكس به يادش نيست و وقتي شهرداري مي‌خواهدكاري انجام دهد و يا بنا را مرمت كند ميراث فرهنگي تازه به سراغ ما مي‌آيد.

كرمي درباره ساماندهيمحله عودلاجان نيز گفت: براي حفظ محله عودلاجان بايد بخش فرهنگي‌اش را حفظ و دربخش‌هايي نيز ساخت و ساز آزاد شود تا بتوان زندگي را به اين محله تاريخيبازگرداند.

نظر شما