دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
دادگاه قتل رفيق حريري و کميته تحقيق اين دادگاه را ابزار صهيونيست‌ها براي اعمال فشار و توجيه حمله نظامي احتمالي به حزب الله لبنان است/ راه تقابل با جنگ نرم غرب استفاده از ابزاري است که آنها استفاده مي‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: ممکن است آمريکا و رژيم اشغالگر قدس در منطقه اعمالي انجام دهند که عقلاني نباشد ، اما پاسخي دريافت مي‌کنند که سخت‌تر از پاسخي است که در لبنان و عراق و افغانستان گرفتند.

علي اكبر ولايتي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دو سيما با اشاره به اجلاس چهارجانبه اخير در لبنان ، اين نشست را که با حضور پادشاه عربستان و رئيس‌جمهور سوريه برگزار شد نشان‌دهنده همبستگي بي‌سابقه سوريه و لبنان در سال‌هاي اخير دانست.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينکه گروه‌هاي مقاومت اسلامي فلسطيني بر استمرار مقاومت تاکيد مي‌کنند‌،‌‌گفت‌: امروز به دليل تن دادن برخي فلسطيني‌ها مانند محمود عباس به مذاکره و مصالحه با صهيونيست‌ها 11 ميليون آواره فلسطيني وجود دارد و حضور عباس در مذاکرات به رفتار صهيونيست‌ها مشروعيت مي‌دهد.

وي افزود : جمهوري اسلامي ايران از هر نوع همبستگي کشورهاي اسلامي و عربي که در جهت منافع مسلمانان و اعراب باشد و مقاومت در مقابل صهيونيست‌ها را تقويت کند ، استقبال مي‌کند.

ولايتي با بيان اينکه اکنون حزب الله قوي‌تر از سال 2006 است ، افزود: تکرار حمله نظامي صهيونيست‌ها به لبنان شکست سنگين‌تري را براي صهيونيست‌ها به همراه دارد.

وي تاکيد کرد: حزب الله نوک پيکان مقاومت مردم و دولت لبنان است و جمهوري اسلامي ايران بر حمايت از مقاومت اسلامي پايدار است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينکه حزب الله و سيد حسن نصرالله در نظرسنجي ها جهان اسلام جزء محبوب‌ترين چهره‌ها هستند،گفت: سيد حسن نصرالله تبلور اخلاص و ايمان است و در سال‌هاي گذشته يک لحظه در استمرار مقاومت براي حمايت از مردم و سرزمين لبنان و آرمان‌هاي اسلامي ترديد نکرده است.

وي درباره موضع بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه درباره مقاومت اسلامي لبنان گفت‌: بشار اسد در تدبير‌، هوشمندي و ايستادگي در مقابل صهيونيست‌ها موضع بسيار محکمي دارد و از مقاومت اسلامي و حزب الله حمايت مي‌کند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با اشاره به اينکه استقلال و عزت هزينه‌هايي دارد، افزود: يکي از ميادين مبارزه معاندان که در غرب متمرکز هستند استفاده از جنگ نرم است و وسيله جنگ نرم رسانه‌ها هستند.

ولايتي گفت : راه تقابل با جنگ نرم غرب استفاده از ابزاري است که آنها استفاده مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه غرب براي تخريب، بي اعتماد کردن و ايجاد ابهام در ذهن جوانان مسلمان تلاش مي‌کند، اضافه کرد: وظيفه دلسوزان اين است که با استفاده از ابزار نرم و استفاده از منطق و واقعيت‌هاي تاريخ اسلام براي مقابله با جنگ نرم دشمنان حرکت کنند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل همچنين با اشاره به برگزاري نشست دست اندرکاران اتحاديه راديو تلويزيون هاي جهان اسلام که 200 شبکه راديويي و تلويزيوني را در بر مي‌گيرد در لبنان، گفت : اين شبکه‌ها مي‌توانند اعتماد به نفس مسلمانان را افزايش دهند.

وي درادامه دادگاه قتل رفيق حريري و کميته تحقيق اين دادگاه را ابزار صهيونيست‌ها براي اعمال فشار و توجيه حمله نظامي احتمالي به حزب الله لبنان خواند.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر 

نظر شما