سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳
علي مطهري گفت:«اگر مشکلي مثل کهريزک ايجاد مي‌شود يا حادثه‌اي مغاير حقوق بشر در کشور رخ مي ‌دهد، ما بايد اولين نفري باشيم که اعتراض مي‌کنيم».

علي مطهري نماينده منتقد دولت، در گفتگو با هفته نامه سروش، ضمن رد اين نظر که انتقاد از دولت موجب تضعيف اصولگرايان و تقويت اصلاح طلبان مي شود اظهار داشت: «يک وحشت بي‌جايي از اصلاح‌طلبان در اصولگرايان وجود دارد و يک ديوار ضخيمي ميان خود ايجاد کرده‌اند، بعد فکر مي‌کنند هر انتقادي باعث تقويت آن‌ها مي‌شود و بهتر است در برابر هر اشتباهي سکوت کنيم و هيچ نگوييم تا وحدت از بين نرود. اين خيلي غلط است. من معتقدم اگر مشکلي مثل کهريزک ايجاد مي‌شود يا حادثه‌اي مغاير حقوق بشر در کشور رخ مي ‌دهد، ما بايد اولين نفري باشيم که اعتراض مي‌کنيم.»

 

وي بار ديگر با انتقاد از سياست هاي فرهنگي دولت به نامه سال 85 خود به رئيس جمهور اشاره کرد وافزود: «الان آقاي سيداحمد خاتمي، يا آقاي سيدمرتضي نبوي و بسياري از ائمه جمعه و اكثر مراجع عظام تقليد به همين حرف رسيده‌اند و مي‌گويند».

 

دليل حمايت رهبري از دولت دهم

علي مطهري در پاسخ به سوالي درباره حمايت علما از دولت دهم گفت: «اين به خاطر ملاحظه رهبري است، چون رهبر انقلاب فعلاً از دولت حمايت مي‌كنند آن‌ها هم حمايت مي‌كنند».

 

وي در جواب اينکه چطور ممکن است، رهبري از دولتي حمايت کنند که اعتقادي به روحانيت ندارد اظهار داشت: «مصلحت كشور فعلا اقتضا مي كند كه رهبري از اين دولت حمايت كنند».

 

انتقاد از دولت در حضور رهبري

علي مطهري به ديدار اخير خود با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: «اخيرا من خدمت رهبري بودم، از عدم مقابله دولت با رواج الفاظ لاتين و عدم اجراي قانون عفاف و حجاب انتقاد كردم و گفتم ما درباره اين دو مسئله از وزير ارشاد و وزير كشور سئوال كرديم و اينها به كميسيون فرهنگي آمدند. ايشان گفتند حرفهاي حقي است، سئوال از وزير بايد همين گونه سئوالهاي اساسي باشد نه سئوالهايي كه وقت مجلس و دولت را مي گيرد. بنابراين ايشان با انتقاد موافق اند».

 

التزام به ولايت فقيه به طور دقيق روشن شود

مطهري در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تاکيد بر اينکه، بايد به طور دقيق روشن شود كه التزام به ولايت فقيه يعني چه؟ به انتخابات اخير رياست جمهوري اشاره کرد و افزود: «امثال ما مي‌گفتيم آقاي احمدي‌نژاد ايرادهايي دارد و بايد فرد ديگري معرفي شود. آقاي ولايتي را معرفي کرديم و تلاش کرديم نامزد شود، ولي نشد، چون همه مي‌گفتند ما احساس مي‌کنيم تمايل قلبي آقا به آقاي احمدي‌نژاد است؛ با اينکه ايشان اصلاً به زبان نياورده بودند».

 

وي ادامه داد:«حتي اگر ايشان به زبان بياورند، آيا ما مجاز هستيم به سراغ فرد ديگري برويم يا نه؟ من مي‌گويم مجازيم. اصلاً انتخابات يعني همين؛ يعني رقابت.

 

علي مطهري به استفتاء اخير از ايشان درباره التزام به ولايت فقيه اشاره کرد وگفت:«اتفاقا اين استفتاء مي تواند اصول گرايان را در مساله ولايت فقيه به وحدت نظر برساند.

نظر رهبري، يک وقت حکم حکومتي است، همه بايد بپذيرند. اينجا اگر کسي مخالف باشد جاي چون و چرا نيست».

 

مجلس هنوز استقلال لازم را ندارد

علي مطهري در بخش ديگري از گفتگوي خود با انتقاد از قانونگريزي دولت رفتار مجلس هفتم و هشتم را در اين باره موثر دانسته و خاط نشان کرد:« يک مقدار از رفتار آقاي احمدي‌نژاد به دليل عملکرد مجلس هفتم و ضعف آن مجلس و روحيات آقاي حدادعادل است که راه را براي رفتارهاي آقاي احمدي‌نژاد باز گذاشت. مجلس هشتم مقداري بهتر شد، ولي باز هم آنچه بايد باشد نيست و استقلال لازم را ندارد».

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما