دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
معاون فني عمراني شهرداري تهران:
معاون فني عمراني شهرداري تهران با اشاره به كاربردهاي ترافيكي و تزييني آسفالت رنگي گفت: شهرداري تهران دانش فني و امكان توليد آسفالت رنگي به منظور استفاده از آن در معابر مختلف را داراست.

مازيار حسيني، معاون فني عمراني شهرداري تهران درگفت و گو با خبرنگار «شهر» با بيان اين مطلب گفت: استفاده صحيح از آسفالت رنگي مي‌تواند ايمني را در مسيرهاي مختلف افزايش دهد، علاوه بر اين مي‌تواند در مسيرهاي خاص مثل تونل‌ها به افزايش ديد رانندگان كمك كند.

وي ادامه داد: آسفالت رنگي علاوه بر افزايش ايمني و كاربردهاي ترافيكي، كاربرد تزييني هم دارد و شهرداري تهران آماده است با بخش‌هاي ديگر به‌خصوص بخش خصوصي در اين زمينه همكاري كند.

وي با اشاره به اين‌كه پيش از اين از آسفالت رنگي با رنگ قرمز تيره درمسير اضطراري تونل توحيد استفاده شده است، تصريح كرد: در حال حاضر دانش فني و امكان توليد آسفالت رنگي در تهران وجود دارد، ضمن اين‌كه استفاده از اين نوع آسفالت در معابر مختلف نيز قابليت اجرا دارد.

حسيني اظهار داشت: استفاده از اين نوع آسفالت در مسيرهاي ويژه، مانند مسير ويژه دوچرخه سواري يا خطوط ويژه خودروهاي امدادي يا مسير اتوبوس‌هاي تندرو و مواردديگر ميسر است.

معاون فني عمراني شهرداري تهران خاطرنشان كرد: آسفالت رنگي از کيفيت متفاوتي با آسفالت‌هاي معمولي برخوردار است، اگر چه هزينه بيشتري را به همراه دارد، اما رنگ آن به دليل تركيب با آسفالت و تا هنگامي که آسفالت حفظ شود، پايدار خواهد بود، ضمن اين كه اين نوع آسفالت مصرف رنگ در خط کشي معابر را كاهش مي‌دهد.

پيش از اين اسلامي، مديركل اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران هم از استفاده آسفالت رنگي در مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري منطقه8 با همكاري معاونت فني عمراني خبر داده بود.

نظر شما