دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
معاون اجتماعي وفرهنگي منطقه 5گفت:به منظور استفاده بهينه از سرمايه‌هاي فرهنگي در تقويت و تجهيز کتابخانه‌هاي سطح منطقه طرح هبه کتاب اجرا مي‌شود.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، عباس بابازاده معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر افزود: بنا به رويکرد مديريت شهري مبني بر تقويت کارکردهاي فرهنگي سطح شهر و ايجاد فضاي مناسب مطالعه توسعه و تقويت کتابخانه‌هاي سطح محلات در دستور کار قرار دارد.


وي با اشاره به بهره‌برداري از5 کتابخانه در سال گذشته گفت: کتاب به عنوان يک سرمايه فرهنگي ارزشمندي است که با توجه به انباشت کتاب‌هاي شخصي غير استفاده در منازل با اجراي طرح هبه کتاب ،کتابخانه‌هاي سطح منطقه تقويت و تجهيز مي‌شود.


وي ترويج سنت اهداي کتاب و ايجاد شهر فرهنگي را از ديگر اهداف اجراي طرح بر شمرد و گفت: در اين طرح با اختصاص شماره تلفن 137 کتاب‌هاي مازاد شهروندان جمع‌آوري و در اختيار افراد علاقمند به کتاب و کتاب‌خواني قرار مي گيرد.


بابازاده با اشاره به استقبال شهروندان از طرح هبه کتاب گفت:با کتاب‌هاي اهدايي شهروندان کتاب‌خانه‌هاي سراي محله کاج و باغ فيض تجهيز شد.

معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه در پايان تصريح کرد: تا پايان سال‌جاري 22 کتابخانه در سطح منطقه به بهره‌برداري مي‌رسد که تجهيز کتابخانه‌ها نيازمند مشارکت شهروندان است.

نظر شما