دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
با اشاره به پديده مدگرايي و شيك پوشي مطرح شد
رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با اشاره به اينکه پليس با مدگرايي و شيک پوشي برخورد نمي‌کند،اظهار داشت: مدگرايي اگر خلاف عرف و شرع نباشد،مي پذيريم.

به گزارش شهر و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس،سردار احمد روزبهاني با اشاره به اينکه در اقصي نقاط کشور پوشش ها فرق مي کند،افزود: پوششي که در تهران و کلانشهرها زياد جلب توجه نمي کند در خيلي جاهاي ديگر مثل شهرهاي سنتي و قديمي جلب توجه مي کند.

 

وي در رابطه با فروش البسه نيز گفت:پليس اماکن بنا به فصل و سال جلساتي را با اتحاديه ها و صنوف دارد و در رابطه با نوع لباس هايي که بايد مورد استفاده عموم قرار گيرد،توضيح مي دهد و ادامه اين موارد نيز از طريق ماموران رسيدگي مي شود و با کساني که خلاف مقررات عمل مي کنند،برخورد خواهد شد.

 

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با اشاره به اينکه پليس با مدگرايي و شيک پوشي برخورد نمي کند،اظهار داشت:مدگرايي اگر خلاف عرف و شرع نباشد،مي پذيريم.

 

سردار روبهاني در ادامه طرح عفاف و حجاب را که در سال 1386 درحوزه پليس،مطرح شد را يادآور و خاطرنشان کرد:پس از يک کار ميداني از طريق کارشناسان مربوطه اين طرح انجام شد که با اجراي آن به ميزان 75 تا 80 درصد از ايجاد ناامني براي خانم ها جلوگيري به عمل آمد.

 

وي با اشاره به اينکه مصوبه طرح عفاف و حجاب را شوراي انقلاب فرهنگي و رئيس جمهوري ابلاغ کرده اند و اجراي اين طرح هنوز ادامه دارد،گفت:اين طرح مانند هر طرحي نياز دارد که به تمام سازمان ها و وزارتخانه ها ابلاغ شود تا آنها همکاري کنند و کار فرهنگي صورت گيرد.

 

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با تأکيد براينکه آگاه سازي مهمترين راهکار موفقيت در هر کاري بشمار مي رود،تصريح کرد:اگر مردم آگاهي نداشته باشند،نمي توان از بروز اين موارد پيشگيري کرد.

 

سردار روزبهاني اقدامات فرهنگي نيروي انتظامي را يادآور شد و خاطرنشان کرد:پليس صدها نمايشگاه در دبيرستان هاي دخترانه،پسرانه و دانشگاه ها توسط بسيج برگزار کرد و همچنين سخنراني هايي از مسؤولان و ده ها مصاحبه تلويزيوني براي آگاه سازي درباره پيشگيري از بدحجابي انجام داد.

 

وي با اشاره به اينکه نيروي انتظامي ماموريت خود را در اين مهم تعطيل نکرده و قانون را اجرا مي کند،اظهار داشت:اجراي طرح هاي پليس امنيت اخلاقي از جمله عفاف و حجاب،جمع آوري معتادان پرخطر و کارتن خواب ها،مبارزه با اراذل و اواش،مزاحمت هاي خياباني،آلودگي صوتي و برخورد با باندهاي فساد بسته به شرايط و مقاطع کمرنگ و پرنگ مي شوند.

 

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي طرح برخورد با اراذل و اوباش که مردم هميشه خواهان اجراي آن هستند را يادآور شد و گفت:ما در برخورد با مزاحمان نواميس و اراذل و اوباش با قدرت پيش مي رويم و هرگز کوتاه نخواهيم آمد.

نظر شما