شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
با رونمايي از 200 صندوق صدقات ديجيتال:
معاون مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به رونمايي 200 صندوق صدقات ديجيتال اعلام كرد در آينده‌اي نزديك، نصب اين صندوق‌ها در سراسر كشور توسعه مي يابد.

 

به گزارش " شهر" سعيد ستاري در مراسم رونمايي از صندوق صدقات ديجيتال كه با حضور سرپرست كميته امداد، مديرعامل بانك انصار و جمعي از معاونان و مديران اين دو دستگاه برگزار شد با اشاره به اينكه هم‌اكنون 5/8 ميليون صندوق صدقات كوچك، متوسط و بزرگ در سراسر كشور وجود دارد اظهار كرد: در حال حاضر بالغ بر 130 ميليارد تومان در سال درآمد حاصل از اين صندوق‌هاست.

 

به گفته ستاري كميته 20 ميليون مشترك مردمي دارد كه مهم‌ترين درگاه ارتباطي آنان با امداد، صندوق‌هاي صدقات است.

 

به گفته وي دفاتر كميته امداد استان تهران و استان فارس در ارزيابي آزمايشي اين صندوق‌ها نقش مهمي ايفا كرده‌اند و هم‌اكنون پس از عيب‌يابي و رفع نقايص موجود در اين صندوق‌هاي صدقات ديجيتال، رونمايي از 200 صندوق در سراسر كشور به صورت هم‌زمان انجام مي‌شود.

 

براساس اين گزراش ابراهيمي مديرعامل بانك انصار نيز با اشاره به رونمايي سراسري از صندوق‌هاي صدقات ديجيتال در كشور اظهار داشت: در حال حاضر تنها كساني كه از كارت‌هاي الكترونيكي بانك انصار برخوردار هستند، مي‌توانند نسبت به واريز وجوهات خود به صندوق‌هاي ديجيتال اقدام كنند.

 

وي با اشاره به اينكه شهروندان شيراز و برخي شهرها از كارت شهروندي بانك انصار برخوردار هستند گفت: علاوه بر اينكه امكان واريز وجه به صندوق‌هاي ديجيتال با اين كارت ميسر است، كارت‌هايي با عنوان انفاق و احسان نيز طراحي شده است كه شهرونداني كه فاقد كارت شهروندي هستند مي‌توانند با خريد اين كارت ها امكان پرداخت صدقات به صندوق‌هاي ديجيتال را داشته باشند.

 

وي با اشاره به سيستم بي‌سيم اين صندوق‌ها خاطرنشان كرد: با نزديك شدن كارت به صندوق و بدون نياز به تماس فيزيكي، مبلغ 500 ريال پس از تاييد كاربر به عنوان صدقه از اعتبار كارت كاسته و بلافاصله به حساب كميته امداد در بانك انصار منتقل مي‌شود.

 

ابراهيمي افزود: در صورتي كه ديگر كارت‌هاي الكترونيكي بانكي در كشور به اين امكان كه بدون تماس فيزيكي با صندوق خوانده شوند را به دست آورند، فعاليت صندوق‌ها گسترش مي‌يابد و امكان استفاده از كارت‌هاي الكترونيكي بانك‌هاي ديگر نيز به اين سامانه افزوده مي‌شود.

 

به گفته مديرعامل بانك انصار براي ساخت هر صندوق صدقات ديجيتال بالغ بر 400 هزار تومان هزينه شده است كه تمام هزينه‌هاي اين 200 صندوق بر عهده بانك انصار است.

 

وي با اشاره به اينكه اين 200 صندوق در فاز آزمايشي پروژه ساخته شده است، تاكيد كرد كه هزينه ساخت اين صندوق‌ها با توليد انبوه كاهش مي‌يابد.

 

مديرعامل بانك انصار در مورد نحوه تامين هزينه توليد انبوه صندوق‌هاي صدقات ديجيتال اظهار كرد: درباره اين موضوع در آينده و در قالب تفاهم‌نامه با كميته امداد تصميم‌گيري خواهد شد.

 

ابراهيمي با بيان اينكه بانك انصار يكي از مهم‌ترين بسترهاي عملياتي خود را در خدمتگزاري به آحاد مردم تعريف كرده است، يادآور شد: اين پروژه كلان در حالي به انجام رسيده است كه تنها سه ماه از فعاليت رسمي بانك انصار مي‌گذرد.

 

مديرعامل بانك انصار با اشاره به اينكه تعداد تراكنش‌ها در چنين صندوق‌هايي بسيار زياد است، بر ضرورت نگهداري و كنترل اطلاعات اين تراكنش‌ها تاكيد و اظهار كرد: سامانه‌ي طراحي شده به خوبي قادر است نگهداري و كنترل اطلاعات را انجام دهد.

نظر شما