دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۷۵۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
در نشست خبري رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران
رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران صبح امروز در نشستي مطبوعاتي، ضمن ارائه گزارشي كامل از فعاليت هاي اين سازمان، از ساماندهي كيفيت اجرا و طرح نقاشي هاي ديواري و روند مثبت ثبت ملي خيابان وليعصر و مجسمه فردوسي خبر داد.

 به گزارش خبرنگار شهر،‌محمد جوادشوشتري در ابتدا به وضعيت بد مالي شهرداري اشاره كرد وگفت: سازمان زيباسازيشهرداري تهران ويترين فعاليت هاي شهرداري است و تاكنون نيز اين سازمان در حوزهميادين شهر،‌نورپردازي،‌دروازه هاي شهري طرح هاي مناسبي را تدوين و در حال اجراكردن است.



وي افزود: همچنين كتاب ضوابط واستانداردها و دستورالعمل هاي سازمان زيباسازي شهرداري تهران تدوين شده است و تااول مهرماه به همه مناطق شهر تهران ابلاغمي شود.



شوشتري درباره ساماندهي ميادين بهتشكيل كميسيون وي‍ژه اين كار اشاره كرد و گفت: در اين كميسيون نمايندگان نهادهايمختلفي همچون معاونت فني عمراني،‌معاونت شهرسازي،‌نماينده طرح تفضيلي،‌حضور داشتهو به صورت منظم هفته اي يك روز جلسه مي گذارند و ميدان به ميدان در حال تعريف كردنسايت مخصوص هستيم. ضمن آنكه ميدان ونك نخستين ميداني است كه از اين هفته كارهايعملياتي آن شروع مي شود.



به گفته اين مقام مسوول در شهرداري،‌ميدانجمهوري،‌وليعصر،‌پاستور و امام حسين نيز طرحي هايي آورده شده و اشكالاتي گرفته شدهو به زودي كار اين ميدان ها نيز شروع مي شود. ضمن آنكه ساماندهي ميدان منيريه وراه آهن نيز در دستور كار قرار دارد.



شوشتري در مورد نصب المان قبلي ميدانانقلاب در اين ميدان گفت: به علت سنگين بودن سازه بتوني ميدان انقلاب تصميم گرفتهشده که اين سازه با همان شکل و ابعاد با استفاده از مواد فايبرگلاس و برنز طراحي وساخته شود.



وي در ادامه با انتقاد به برخي ازرسانه ها كه اقدام به سياه نمايي برخي ازفعاليت هاي سازمان زيباسازي مي كنند گفت: سازمان زيباسازي در حوزه تبليغات فرهنگيشامل ترك سيگار،‌شير مادر و ... كرده اما متاسفانه برخي از رسانه ها تنها منتظر يكاشتباه كوچك هستند تا شروع به تخريب و سياه نمايي سازمان و فعاليت هاي شهرداريكنند.



شوشتري در ادامه اين نشست خبري بهتشريح فعاليت هاي هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: همزمان با اين هفته 9 سرديس ازسرداران دفاع مقدس ساخته و نصب مي شود. همچنين 10 اثر در محل بمبارا‌نهاي شهرتهران در دوران دفاع مقدس نصب خواهد شد.



شوشتري برپايي 4 نمايشگاه عکس درورودي پارک شهر، تئاتر شهر، پارک ملت، فرهنگسراي پايداري همچنين طراحي و نصب 7سازه موقت با موضوع دفاع مقدس، طراحي و چاپ کتاب شاهدان نشر و نورپردازي ليزري رويبدنه برج آزادي را از مهمترين برنامه‌هاي سازمان زيباسازي در هفته دفاع مقدس عنوانکرد.





شوشتري با بيان اينکه پس از گذشت 20سال از جنگ تحميلي هيچ يادماني از قربانيان جنگ در مناطق مسکوني تهران ايجاد نشدهگفت: به همت يکي از جانبازان دوران دفاع مقدس و سازمان زيباسازي شهر تهران 210منطقه تهران که در دوران جنگ موشک‌باران شده شناسايي و در يک مدت تعريف شده در اين مکانها المان‌هاي يادبودي نصب مي‌شود.



وي افزود: در هفته دفاع مقدس ضلعجنوبي پارک شهر، بيمارستان شريعتي، بيمارستان امام خميني(ره)، جنب بيمارستان بهرامي،تالار وحدت، خيابان کارگر نزديک ميدان راه‌آهن، ميدان بهارستان، ترمينال فياض بخش،خيابان ناصرخسرو کوچه امام جمعه و همچنين نظام آباد خيابان فتاحي منش به عنوان 10محل برگزيده که در دوران دفاع مقدس بمباران شده است المانهايي با مشخصه تاريخبمباران، تعداد شهدا و مجروحين و عکسهاي زمان بمباران نصب مي‌شود.



به گفته اين مقام مسوول در سازمانزيباسازي سمپوزيوم ساخت تنديس روز چهارشنبه در نگارخانه برگ با هدف ساخت سرديس‌هايياز شهيدان احمد متوسليان، صياد شيرازي، وراميني، کشوري، موحد دانش، شيرودي، فتاحي،همتي و باقري افتتاح مي‌شود.



وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش کهاصناف بازار تجريش در طرح زيباسازي اين بازار با اين سازمان مخالفت کرده‌اند، گفت:اين مخالفت‌ها و مقاومت‌ها در زيباسازي بازار مروي هم بود که کارشناسان سازمان زيباسازيطي چندين جلسه با اصناف و بازاريان آنها را به انجام اين طرح قانع کرده و هم اکنونهيچ مشکل و شاکي‌ وجود ندارد.





رئيس سازمان زيباسازي شهر تهرانشستشو و پاکسازي نماها و ساختمان‌هاي بيروني مدارس و رنگ آميز در و پنجره‌هايمدارس مشرف به معابر اصلي و همچنين پاکسازي ديوارنويسي و نقاشيهاي ديواري غيرمجازمدارس را از مهمترين برنامه‌هاي استقبال از مهر اين سازمان عنوان کرد و افزود: هماکنون مرمت و اصلاح خط کشيهاي پياده رو در حاشيه مدارس در حال اجرا است.



وي گفت: سازمان زيباسازي در نظر داردوضعيت رسيدگي به مبلمان و فضاي داخل حياط مدارس دولتي و همچنين رفع نقص و تنظيمساعت‌هاي نصب شده در شهر و توزيع بروشورهاي آموزشي براي دانش‌آموزان را در مهرماهانجام دهد.





وي همچنين در پاسخ به خبرنگار شهرمبني بر بي كيفيتي بسياري از نقاشي هاي ديواري شهر توضيح داد: برخي از اين نقاشيها در طرح و برخي در اجرا بسيار ضعيف هستند و قرار است با تشكيل شوراي فرهنگي هنرياين نقاشي ها به جد ساماندهي شود.



شوشتري همچنين اعلام كرد كه سمپوزيومبين‌المللي مجسمه‌سازي تهران با ادغام سمپوزيوم‌ و دوسالانه ملي مجسمه‌سازي سازمانزيباسازي، به صورت بين‌المللي با كيفيت مطلوب برگزار خواهد شد.



وي ادامه داد: معاونت فرهنگي سازمانپيشنهاد كرده است كه سمپوزيوم ملي مجسمه‌سازي سازمان به صورت بين‌المللي برگزارشود كه در واقع به صورت همان سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران درخواهد آمد.



وي به كمبود امكانات شهرداري اشارهكرد وگفت:‌ با توجه به كمبود امكانات ما براي برگزاري برنامه‌هاي مختلف، ضرورتيندارد كه چند برنامه مجسمه‌سازي مستقل داشته باشيم و همه اين برنامه‌ها مي‌توانديكي شود و در قالب يك سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي كار درست درآيد.



نظر شما