پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
موسسه فرهنگي هنري صبا با نمايشگاه آثار حجم استاد قانع و هفت اثر از هفت نقاش معاصر با موضوع «دفاع مقدس»، روايتي تازه از آرمان، باور و معناي حماسه و مقاومت را در نگاه هنر معاصر جلوه‌گر مي‌کند.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر، اين مجموعه از روز يکشنبه چهارم مهرماه با نمايش آثار حجم استاد قانع و هفت اثر از هفت نقاش معاصر، تازه‌ترين روايت هنرمندان کشورمان از هشت سال حماسه پايداري را رونمايي خواهد کرد.


استاد عباس قانع، دارنده مدرک ممتاز هنري از آکادمي هنر مونيخ با 22 اثر حجم با موضوع دفاع مقدس که در هنگام حملات موشک باران تهران پديد آمده‌اند، در اين نمايشگاه حضور دارد. آثار اين هنرمند با مضاميني چون شاهنامه، دفاع مقدس و معراج پيامبر، تجلي چشمگيري از عواطف و احساسات مردمي، باورهاي مذهبي و نوآوري‌هاي هنري را به نمايش مي‌گذارد. استاد قانع جايگاه ثابتي را جهت ارائه آثار خود به‌صورت دائمي در تالار مس قانع تاسيس كرده که تاکنون بسياري از شخصيت‌هاي هنري برجسته جهان از آن بازديد كرده‌اند.


بخش دوم نمايشگاه، ارائه هفت اثر از گنجينه موسسه فرهنگي هنري صبا از نقاشان معاصر ايران است که با موضوع ستايش شکوه و شرافت ملت درحماسه دفاع و مقاومت خلق شده‌اند. آثار نقاشاني چون جمشيد حقيقت‌شناس، محمد فاسونکي، ژيلا کامياب، رضوان صادق‌زاده، منيژه صحي، نگار آيت‌الهي و مريم ابطحي در اين بخش به نمايش در خواهد آمد.


اين نمايشگاه همزمان با ميزباني اين مجموعه از ششمين جشنواره سراسري «عکس رشد» روز يکشنبه چهارم مهر ساعت 17 افتتاح مي‌شود و به مدت 10 روز پذيراي علاقمندان خواهد بود.


نظر شما