دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
چهارمين شب از اجراي ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس در باغ موز دفاع مقدس شب گذشته با حضور شهردار تهران برگزار شد .
به گزارش شهر وبه نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، در اين مراسم که با عنوان " دفاع مقدس ، بسيج و سپاه " برگزار شد ، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ، تني چند از نمايندگان مجلس و مديران شهرداري تهران نيزحضور داشتند .
بر اساس اين گزارش ، در اين مراسم ، سردار سلامي ، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ، با اشاره به واقعه عاشورا گفت : عاشورا حادثه اي جاري در متن زمان است و حيات آن روز به روز در بستر تاريخ تازه مي شود ، چراکه اين حادثه متوقف شده در زمان نيست و هيچ چيز نمي تواند اين حادثه را در خود محاط کند . سردار سلامي ، دفاع مقدس را فرازي از عاشورا دانست که نمي توان آن را در زمان خود محدود کرد و گفت : اين حادثه در اوج نابرابري شکل گرفت ، روح عاشورا به دفاع مقدس منتقل شده بود و راز پيروزي ما نيز در اين نابرابري همين بود ، چرا که اين پيروزي به نام ايمان بود نه اسلحه و تجهيزات جنگي و نشان داد که همواره ايمان بر تجهيزات غلبه دارد . وي خاطر نشان کرد : دفاع مقدس تقابل دو نظام استکبار و نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران بود و حادثه اي منحصر به فرد بود که در دوره اي رخ داد که امريکا و شوروي که هميشه در برابر هستند ، در اين حادثه بر ابر نظام جمهوري اسلامي متحد شدند .

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود : امام خميني (ره) توانست ظرفيت ناشناخته قدرت ملي و انقلابي را کشف کند و قدرت حقيقي حقيقت را نشان دهد ونشان داد تنها نظامي که مي تواند ايران را از بحران هاي سخت نجات دهد سيستم ولايي است . وي با بيان اين که تاريخ يعني حوادثي پيوسته و بايد از آن عبرت گرفت ، افزود : از اين که شهرداري تهران بناي باغ موزه دفاع مقدس را براي زنده نگه داشتن تاريخ آن دوران و انتقال آن به نسل جديد و همچنين امتداد آن به آيندگان احداث کرد ، تشکر مي کنم . همچنين در اين مراسم از تني چند از سرداران دفاع مقدس تجليل شد.
نظر شما