شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
فرمانده نيروي انتظامي از افزايش تلفات تصادفات جاده اي به علت افزايش ميزان سفرها در روزهاي پاياني فصل تابستان خبر داد.

سرتيپ پاسدار  احمدي‌مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بعد از تصادفات در صحنه حاضر مي‌شود و تعداد مجروحان و كشته‌هاي صحنه‌ها را ضبط مي‌كند.

وي تصريح كرد در نتيجه، طبيعي است كه اين آمار با آمار مراكزي از قبيل پزشكي قانوني و اورژانس كه تعداد كشته‌هاي بعد از انتقال به بيمارستان را نيز ثبت مي‌كنند، تناقض داشته باشد.

وي افزايش سفرها و وقوع حوادثي همچون تصادف اتوبوس‌ها در چند روز گذشته را موجب افزايش تعداد كشته‌هاي ناشي از اين تصادفات اعلام كرد و گفت: ميزان كشته‌هاي ناشي از تصادفات در صحنه وقوع حادثه در روزهاي آخر تابستان با افزايش روبه رو بوده است.

 

احمدي‌مقدم در مورد عدم اطلاع‌رساني شفاف از سوي پليس در مورد كشته شدن دو پزشك در تهران گفت: به واسطه انجام امور اطلاعاتي براي دستگيري عاملين اين‌گونه حوادث، نيروي انتظامي تا به نتيجه نرسيدن تحقيقات، از ارايه گزارشات خودداري مي‌كند.

وي در عين حال اظهار داشت: برخي اظهارنظرها از سوي مسوولاني كه مواردي تنها براي اطلاع آنها ارسال مي‌شود، موجب گم شدن سرنخ‌ها خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد توانسته‌ايم متهم اصلي را به دام بيندازيم.

وي با قابل تقدير دانستن پيگيري‌هاي صورت گرفته از طرف وزير بهداشت، سريالي بودن اين قتلها را رد كرد.

احمدي‌مقدم تصريح كرد: اين قتلها به دليل انتقام شخصي و به جهت فوت مادر متهم در زير عمل جراحي بوده است.

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه شائبه‌اي مبني بر تروريستي يا امنيتي بودن اين قتلها وجود ندارد، گفت: وقوع اين قتلها نيز مانند ساير قتلهايي است كه در جامعه اتفاق مي‌افتد.

 

وي در پاسخ به سووالي در خصوص گماردن مامور براي مطب‌ها و بيمارستان‌ها در پي قتل دو پزشك در تهران و مصدوم شدن دو پرستار در استان كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: گذاشتن مامور براي تمامي مطب‌ها درست نيست و ممكن است اين اتفاق در هر صنف ديگري رخ دهد در نتيجه نمي‌توان براي تمامي اصناف مامور گمارد.

احمدي‌مقدم همچنين نيروي انساني موجود در نيروي انتظامي را پاسخگوي محول كردن چنين ماموريت‌هايي ندانست و گفت: وقوع چند حادثه، دليلي براي پليسي كردن فضاي جامعه نخواهد بود.

 

فرمانده نيروي انتظامي در مورد به هلاكت رسيدن عاملان انفجار مهاباد نيز اظهار داشت: اين ماموريت به عهده قرارگاه حمزه سپاه بوده اما نيروي انتظامي نيز به واسطه حضور در مرزها و انسداد آنها، از ظرفيت‌هاي خود براي پيشبرد اين ماموريت و شناسايي افراد مظنون كمك هايي را انجام داده است.

 

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره تدابير پليس در ارتباط با ادوات شنود غيرمجازي كه در بازارهاي تهران وجود دارد، گفت: پيش نويسي در اين زمينه تهيه شده و به شوراي امنيت ملي ارسال شده است.

احمدي‌مقدم خاطرنشان كرد: پس از تصميم‌گيري، درباره توزيع و فروش اين دستگاهها اقدام خواهيم كرد.

 

فرمانده نيروي انتظامي در مورد اخبار منتشر شده در خصوص جلوگيري از شماره‌گذاري برخي خودروهايي كه سازمان استاندارد آنها را بي‌كيفيت اعلام كرده است، گفت: متاسفانه پيچيدگي فرآيند تهيه استانداردهاي لازم براي خودروها و عقب‌نشيني‌هاي صورت گرفته، هميشه وجود داشته است.

وي افزود: فرآيند استاندارد و اعلام آن، ملاك نظر نيروي انتظامي در خودروهاست.

احمدي‌مقدم گفت: متاسفانه ناامن‌ترين خودرو در كشور به دليل ارزاني، بيشترين تيراژ را داشته و در نتيجه هموطنان زيادي نيز نسبت به خريد آن اقدام مي‌كنند.

وي ادامه داد: جايگزيني اين خودرو با توجه به تيراژ بالا مشكل خواهد بود.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: عدم شماره‌گذاري يك محصول كارخانجات توليد خودرو با ابلاغ نيروي انتظامي انجام خواهد شد.

احمدي‌مقدم افزود: متاسفانه در بخشهاي ديگري نيز شاهد اعلام دريافت استانداردهاي لازم در بعضي از خودروها (هوو) بوديم اما به واسطه اتفاقات و حوادثي كه از طريق اين خودرو روي داد، نيروي انتظامي وارد عمل شد و نسبت به جلوگيري از تردد و شماره‌گذاري اين خودرو اقدام كرد.

 

نظر شما