يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت خبر داد:
مركز مديريت بيماري‌ها، به منظور پيشگيري از رفتارهاي پرخطر مرتبط با HIV‌/ ايدز در بين نوجوانان و جوانان، به خانواده‌ها اطلاع‌رساني مي‌كند.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر محمدمهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماريها، ضمن بيان اين مطلب گفت: اين مركز با تهيه يك مجموعه‌ آموزشي به تبيين راهكارهاي عملي در تقويت ساختار خانواده‌ها به منظور بهبود الگوهاي رفتاري و نظام خانواده در جهت تربيت فرزنداني توانمندتر در برابر آسيب‌هاي اجتماعي مرتبط با اچ آي وي / ايدز پرداخته است.

 

وي افزود: در اين مجموعه آموزشي كه «اطلاع‌رساني به خانواده‌هاي نوجوانان به منظور پيشگيري از رفتارهاي پرخطر مرتبط با HIV/ ايدز» نام دارد، تلاش شده تا جنبه‌هاي مختلف بحران‌هاي اقتصادي، عاطفي و تحصيلي نوجوانان و جوانان مورد تحقيق قرار گرفته و راه‌حل‌هاي كاربردي براي مديريت آنها نيز ارائه شود.

 

به گفته دكتر گويا، تاثيرپذيري اين مجموعه آموزشي در توانمندسازي نوجوانان و جوانان در مقابل HIV/ ايدز در صورتي كه به طور مستمر و مديريت شده در دسترس خانواده‌ها قرار گيرد دو چندان خواهد بود.

 

رييس مركز مديريت بيماري‌ها همچنين از در دستور كار قرارگرفتن راهنماي عملي پيشگيري از ابتلا به HIV/ ايدز در معاونت بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور خبر داد و گفت: طي مكاتبه‌اي با معاونين بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور و تاكيد بر حساسيت اين موضوع، از آنها خواسته است تا با تدوين و اجراي يك برنامه عملياتي، اهداف برنامه اطلاع‌رساني به خانواده‌ها در زمينه پيشگيري از ابتلا به HIV/ ايدز را با نظارت مستقيم خود در دستور كار خود قرار دهند.

 

به گفته دكتر گويا، براي موفقيت در اين برنامه، رابطين بهداشتي، فرهنگسراهاي شهرداري، شوراياري‌هاي محله، آموزش‌هاي همسان، انجمن‌هاي اوليا و مربيان مدارس، داوطلبان جمعيت هلال احمر، خانواده‌ها، صدا و سيما، ديگر رسانه‌هاي محلي، اداراتي مانند مخابرات، اداره برق و اداره پست منطقه، نقش ارزنده‌اي در ايجاد پل ارتباطي مناسب براي بهره‌مندي خانواده‌ها از پيام‌هاي اين مجموعه آموزشي خواهند داشت.

نظر شما