يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
مشاور عالي فرماندهي كل قوا گفت:
مشاور عالي فرماندهي كل قوا گفت: بزرگ‌ترين جهاد خدمت به مردم است‌ونيازمندي‌هاي اساسي مردم شامل رفاه زندگي و اشتغال بايد حل شود.

به گزارش شهر از چناران،سيديحيي رحيم صفوي روز گذشته در يادواره شهيد بزرگ يوسف كلاهدوز در محل مسجد قبا شهر قوچان، سلام مقام معظم رهبري را به خانواده‌هاي شهداي قوچان ابلاغ كرد و اظهار داشت: كنگره شهداي خراسان در شأن استان نيست و بايد بهتر از گذشته باشد.

وي گفت: شهدا زنده هستند ولي ما آنان را نمي‌بينيم و آنان به انقلاب و نظام كمك مي‌كنند.

سردارصفوي با بيان اينكه شهيدان يك شهر مربوط به همان شهر نيستند بلكه مربوط به اسلام هستند خاطر نشان كرد: شهيد كلاهدوز در واقع معلم اينجانب بود و ارتباطشان با بنده بسيار صميمي بود و من درس‌هاي اخلاقي زيادي از ايشان گرفته‌ام.

وي در اهميت يادواره‌هاي شهدا گفت: در بزرگداشت شهدا بايد شهدا را شناخت و از اخلاق آن‌ها درس گرفت و براي نسل‌هاي بعدي شناساند.

سردارصفوي با بيان اين‌كه شهيدان بهترين الگوي فكري و راهنماي فكري ما هستند، اظهار داشت: 51 درصد جمعيت ايران زير 31 سال سن دارند و بايد شهدا و دستاوردهاي انقلاب دفاع مقدس و شهدا را به نسل دوم و سوم بشناسانيم.

مشاور عالي فرماندهي كل قوا خاطر نشان كرد: شهدا براي جوانان ايران و فلسطين و لبنان و افغانستان و براي همه مسلماناني كه به دنبال عزت هستند، الگو به شمار مي‌روند.

وي تصريح كرد: شهدا به ما مي‌گفتند وحدت داشته باشيد به خاطر اينكه بقا نظام ثابت باشد و براي خدا حرف بزنيد و اخلاق و رفتار و تفكراتتان خدايي باشد.

سيد يحيي رحيم صفوي گفت: بايد رفتار و عملكرد شهدا را سرلوحه قرار دهيم و در كارهايمان از آنها استمداد بطلبيم.

مشاور عالي رهبري گفت: شهدا با همه اقشار مردم سخن داشتند و به همه نيروهاي مسلح مي‌گفتند كه امنيت و دفاع كشور را حفظ كنند و اين امنيت در گرو وحدت است و سخني با دولت مردان داشتند تا خدمت به مردم را به نحو احسن انجام دهند.

فرمانده عالي رتبه سپاه اظهار داشت: هدف اساسي و غيرقابل جايگزين براي هر دولت، تأمين امنيت و تأمين دفاع و آسايش براي مردم است كه در قانون اساسي يك وظيفه ديگر براي دولت‌مردان نهادينه شده كه امت اسلام را به حد اعلي امنيت و رفاه برساند.

وي به انتخابات سال گذشته اشاره كرد و گفت: شهداي فتنه، فتنه‌گران را هم محكوم و هم معرفي مي‌كردند و در برابر جريانات انحرافي مي‌ايستادند.

وي در پايان در خاطراتي از دفاع مقدس و شهيد كلاهدوز گفت: شهيد كلاهدوز جزء يك جامعه ولايت‌مدار، شجاع، مخلص و خانواده دوست بود؛ و ايمان و اخلاص شهيد كلاهدوز بالا بود.

علي رمضاني فرماندار شهرستان قوچان نيز در اين مراسم اظهار داشت:40 هزار بسيجي سازمان‌يافته در قوچان وجود دارد.

وي افزود: قوچان داراي قوميت‌هاي مختلفي از جمله كرد، ترك و فارس است كه وحدت به معني واقع كلمه در ميان آنها وجود دارد.

وي در پايان خواستار دايرشدن مركز فرهنگي شهيد كلاهدوز در شهر قوچان شد.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام محمد مروج امام جمعه قوچان نيز اظهار داشت: مهم‌تر و بالاتر از شهيد ادامه و تداوم راه شهيد است و برگزاري اينگونه يادواره‌ها باعث تداوم راه شهدا است.

وي گفت: در كره خاكي يك جمهوري اسلامي است كه آن هم شايسته ملت ايران شد.

در ادامه نصرالله كماليان نماينده مردم قوچان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين شهيد از اسطوره‌هاي والامقام است، اظهار داشت: شهيدكلاهدوز در جنگ نقش ملي داشت و نقش و تأثيرگذاري او در سپاه و عمليات‌هاي دفاع مقدس بي‌نظير بود.

نظر شما