يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۲۴۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
به مناسبت روز بزرگداشت مولوي فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌کند؛
به مناسبت روز بزرگداشت مولوي، سلسله نشست‌هاي نقد ادبي با عنوان تفکر عرفان سير و سلوک ويژه نقد وبررسي شعر مولوي برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، اين نشست‌ها هر هفته يک بار در محل فرهنگسرا ميزبان علاقه‌مندان به ادب پارسي به ويژه دوستداران آثار و شخصيت مولانا جلال الدين است.

در اين نشست‌ها پژوهشگران عرصه ادبيات و مثنوي شناسان معاصر ضمن شعرخواني با نگاهي نقادانه به تفسير و بررسي شعر مولانا مي‌پردازند.



مولانا جلال الدين محمدبن محمد بلخي معروف به مولوي بزرگ عارف معروف قرن هفتم هجري است .


سال 604 هجري قمري در بلخ ديده بر جهان گشود و در طول نزديک به هفت دهه زندگي پُر بار خويش عالم را براي هميشه از عطر انديشه متعالي خود بهره مند كرد. زندگي پر فراز و نشيب مولانا از دوران کودکي و با حمله مغولان به ايران و هجرت به مرزهاي غربي ايران و اسکان در قونيه تا هجرت روحي ايشان از عافيت طلبي عالمانه به حقيقت طلبي عارفانه، سراسر شور و سور و سرور بود . حاصل اين سلوک عارفانه و قمار عاشقانه ، غزليات شمس تبريزي است که چراغ راه معرفت مولانا بود و پگاه نگاه ايشان به چشم اندازهاي متعالي معرفت و ديگر ، کتاب گرانسنگ مثنوي معنوي که دست نو آموختگان راه حقيقت را همچون مادري دلسوز مي گيرد و شيوه راه رفتن مي‌آموزد .



اين برنامه روزهاي يکشنبه از ساعت 17 تا 19 در تالار سپيده فرهنگسراي انقلاب به نشاني: بزرگراه نواب صفوي، ابتداي خيابان کميل شرقي – ميزبان تمامي علاقمندان است. شماره تلفن هاي 9-55419057 جهت کسب اطلاعات بيشتر است.



نظر شما